OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
SJR söker nu för omgående start en ekonomiassistent inom leverantörsreskontra för ett uppdrag på 3 månader med möjlighet till förlängning hos vårt kundföretag med kontor i Danderyd, strax norr om Stockholm.
Om jobbet
I rollen som ekonomiassistent kommer du att arbeta med bolagets leverantörsreskontra och hantera hela flödet.
- Ta emot och ankomstregistrera fakturor
- Sköta kontering av leverantörsfakturor
- Fakturaflödeshantering, skicka fakturor för attest
- Avstämning av leverantörsreskontra
- Sköta betalning av leverantörsfakturor
- Återrapportering av betalfiler
- Övriga ad hoc uppgifter
Rollen innebär kontakter främst med leverantörer, men också mycket kontakter internt både via mejl och telefon.
Vem söker vi
Vi söker dig som har arbetat i en liknande roll i minst två år, gärna i dynamisk miljö. Det är meriterande om du har en eftergymnasial utbildning inom ekonomi, men inget krav. Det är plus om du har erfarenhet av ekonomisystemet SAP, men vi förväntar oss att du har lätt för att lära dig och hantera nya system. Du har tidigare jobbat i Excel och flytande svenska och engelska i tal och skrift är ett krav.
Som person är du van att arbeta självständigt och proaktivt samt att ta egna initiativ och kontakter när det behövs. Du trivs i samarbeten med andra samtidigt som du kan slutföra uppgifter på egen hand. Vidare är du noggrann, strukturerad och serviceinriktad med en förståelse för hur saker hänger ihop.
Ansökan
Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. Sista ansökningsdag är 2021-12-30.
Tänk på att din ansökan inte ska innehålla känsliga personuppgifter, såsom exempelvis uppgifter om hälsa, religiös eller filosofisk övertygelse, politiska åsikter eller facktillhörighet.
I det fall den sökta tjänsten medför ekonomiskt ansvar kommer en kreditupplysning att genomföras avseende slutkandidaten.
Varmt välkommen med din ansökan!
För information om hur vi behandlar kandidaters personuppgifter se vår integritetspolicy: https://sjr.se/gdpr/integritet... (https://sjr.se/gdpr/integritetspolicy/)
Konsult hos SJR
Att arbeta som konsult hos SJR innebär att du blir en del av en dedikerad organisation med kompetens att ge dig perfekta förutsättningar att utvecklas både inom din yrkesroll och på ett personligt plan. Du får tillgång till vårt stora nätverk av intressanta företag och uppdragsgivare och därmed en unik möjlighet att ta din karriär till nästa steg.
Vi på SJR bryr oss om vår personal och tillsammans med oss får du en långsiktig partner som ger dig trygghet och stöd. Vi är lyhörda för dina behov och du kommer att ha en nära relation med din konsultchef som hjälper dig med dina utmaningar.
Om företaget
SJR in Sweden (SJR) är ett av Sveriges ledande och mest erfarna bolag inom rekrytering och konsultlösningar. Ända sedan starten 1993 har vi varit specialiserade inom såväl personlighetsbedömning som de områden vi rekryterar till, vilket ger oss en unik förmåga att utifrån högt ställda krav matcha rätt kompetens med rätt uppdragsgivare. Vi erbjuder specialistkompetens inom Finance, HR, Supply Chain och IT.
SJR är idag cirka 550 medarbetare med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Helsingborg och Uppsala. Koncernen består av moderbolaget SJR in Scandinavia AB med dotterbolagen SJR in Sweden AB, Ogunsen AB, SJR IT AB och WES AB.
Kontaktpersoner på detta företaget
Tomas Vinnersten
Magnus Mellborg
Karin Fors
031-333 54 75
Liza Dahlin
0766-471620
Liina Fagerberg
031-750 33 91
Caroline Karlsson
031-333 54 71
Charlotte Jerleke
Magnus Mellborg
+46 766 47 16 18
Rebecca Dellborg
+46 70 471 59 02
Amanda Karlsson
031-333 54 88