OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
TEMP-TEAM söker nu en ekonomiassistent åt vår kund, Norgren Sweden AB. Vill du arbeta i en mångfacetterad roll på ett dynamiskt och framtidsinriktat företag som dessutom är världsledande inom sin bransch? Då har vi tjänsten för dig!
Företagspresentation
Norgren AB är en brittisk börsnoterad koncern som bedriver konsultverksamhet och försäljning av pneumatiska komponenter och system, luftbehandlingsutrustning, elektronisk styrning, hanteringsutrustning med mera. Nordgren är världsledande inom sin bransch och verksamma över hela världen och i Sverige är man en del av den nordiska säljorganisationen, bestående av drygt 80 personer, med huvudkontor i Danmark.
Tjänstebeskrivning
TEMP-TEAM söker för Norgrens räkning en ekonomiassistent till ett konsultuppdrag på heltid med start omgående. Uppdraget avser initialt cirka tre månader och är en del av vår personaluthyrning, vilket innebär att du kommer att vara anställd av TEMP-TEAM men arbeta som konsult hos vår kund med placering i Malmö. Goda möjligheter till förlängning finns samt möjlighet att konsultuppdraget på sikt övergår i en fast anställning hos vår kund.
Som ekonomiassistent kommer du, i samarbete med Norgrens shared service center i Tjeckien, i huvudsak att arbeta med följande arbetsuppgifter: <ul><li>Kvalitetssäkring av råbalans för rapportering samt löpande bokföring, avstämningar och periodiseringar
<li>Registrering av betalningar i banksystem
<li>Tullskatt, moms och Intrastat
<li>Genomförande av påminnelseförfaranden med SSC och inkassoärenden
<li>Moms- och skattedeklarationer
<li>Administrering kring automatiska betalningar samt hantering och administration av interna och utländska betalningar
<li>Kontering av fakturor och löneadministrering
<li>Externa kontakter med Banker, ADL (Leasing av tjänstebilar), interna och externa kollegor med mera
<li>Periodiska sammanställningar
<li>Diverse kontorsadministration och arbetsuppgifter vanligt förekommande inom området ekonomi och administration
<li>Förberedelse av material för granskning samt deltagande i olika redovisningsmässiga punktinsatser. </ul>
Kvalifikationer
Vi söker dig som har tidigare erfarenhet av arbete som ekonomiassistent och har god erfarenhet av arbete och frågor kring moms. Du är minst gymnasieekonom alternativt har någon form av eftergymnasial utbildning inom ekonomi. Du är väl förtrogen med Excel och vi förutsätter att du har erfarenhet av olika ekonomi- och affärssystem samt har lätt för att sätta dig in i nya system. Erfarenhet av JD Edwards, Crystal/Business Objects, MyVisma, Cognos och Concur ses som meriterande. Du är flytande i såväl engelska som svenska. Danska språkkunskaper ses som meriterande.
Egenskaper
Som person är du självständig, flexibel och ansvarstagande. Du är systematisk och strukturerad i ditt arbetssätt och har lätt för att prioritera. För att passa in i rollen tror vi också att du är kommunikativ, prestigelös och van vid att hantera stressade situationer. Dessutom ser vi gärna att du trivs i en social och föränderlig organisation.
<b>Om Temp-Team:</b>
TEMP-TEAM är ett auktoriserat rekryterings- och bemanningsföretag och har i över 30 år framgångsrikt rekryterat medarbetare till såväl börsnoterade företag som mindre verksamheter. Vi är en del av en internationell koncern och tillsätter tjänster både inom kollektiv- och tjänstemannasektorn. Läs gärna mer om oss på www.temp-team.se
Ansökan
Denna tjänst ska påbörjas omgående varför vi snarast ser fram emot din ansökan. För frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Daniel Hilvardén på 0708-587099 eller på 040-6110770