Ekonomiassistent till internationellt företag med spännande kärnverksamhet

Arbetsbeskrivning

Nu har du chansen att få in en fot i ett internationellt företag där du som redan är bekant med kund- och levreskontra och vill utvecklas inom redovisning, med möjlighet att utvecklas i en internationell miljö. Du kommer jobba 50% och ha flexibla arbetstider vilket möjliggör att du exempelvis studerar vid sidan av. Du kommer bland annat ha ansvar för leverantörs- och kundreskontra och vara behjälplig vi kvartals- och årsbokslut.

Vår kund
Vår kund är en internationell koncern med huvudkontor i Stockholm. De bedriver en spännande verksamhet och har funnits i över 100 år.

Dina arbetsuppgifter

Huvudsakliga ansvarsområden:

- Leverantör- och Kundreskontra
- Stötta ekonomiansvarig vid behov
- Tillsammans med övriga på ekonomiavdelningen bygga rutiner

Din profil
Vi söker dig som antingen har studerat relevanta ekonomikurser eller har jobbat och har praktiskt erfarenhet från kund- och leverantörsreskontra. Du kommer jobba i ett team med en ekonomiansvarig som leder arbetet, och att fungera bra i grupp är en självklarthet, även om du kommer ha ditt område som du ansvarar för. Vi tror att du kommer trivas extra bra om du är nyfiken, noggrann och ansvarsfull. Har du erfarenhet av att jobba/studera i ett annat nordiskt land så är det meriterande men inget krav

Skallkrav:
- Att du vill jobba som ekonomiassistent och utvecklas inom redovisning
- Har någon erfarenhet av att antingen studera eller jobba med ekonomi
- Kommunicera obehindrat på svenska och engelska, muntligt och skriftligt
- Är bekväm med Office-paketet

Meriterande:
- Att du jobbat i Visma
- Att du har erfarenhet från att jobba med ekonomi i ett annat nordiskt land


Låter det intressant?
Tveka inte att skicka in din ansökan via vår hemsida. Då urval och intervjuer sker löpande kan tjänsten tillsättas innan annonsen har löpt ut.
Titta även på andra tjänster som vi har på vår sida!

www.deltaconsulting.se/lediga-jobb

Vid frågor, kontakta Christoffer Rozenbachs på Christoffer@deltaconsulting.se eller 073-928 59 86.
Välkommen med din ansökan!

Om Delta Consulting
Vi på Delta Consulting är specialister på ekonomipersonal. Vår vision är att skapa en helt ny standard.

Vi jobbar dagligen med att skapa möten mellan ekonomer och företag där ekonomer jobbar. I vårt arbete hjälper vi våra kandidater att ta nästa steg i karriären samtidigt som vi hjälper våra kunder att hitta rätt person. Vi förmedlar både permanenta anställningar och temporära anställningar i form av uthyrning och interim.

Vår verksamhet styrs av våra tre ledord: noggrannhet, långsiktighet och positiv förändring. Oavsett om du är i början av din karriär eller en erfaren CFO är vi din självklara samarbetspartner när det är dags för en ny utmaning.

www.deltaconsulting.se

Kontaktpersoner på detta företaget

Christoffer Rozenbachs
073-928 59 86
Olle Olsson

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Delta Consulting AB Stockholm
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Deltid
  • Enbart provision
  • Deltid 50% Tillsvidare
  • Publicerat: 10 december 2018

Besöksadress

Strandbergsgatan 12, 6tr
None

Postadress

Strandbergsgatan 12, 6tr
Stockholm, 11251

Liknande jobb


21 november 2024