Ekonomiassistent till Internationellt konsultbolag i city

Ekonomiassistent till Internationellt konsultbolag i city

Arbetsbeskrivning

Har du erfarenhet av ekonomiarbete och vill utveckla dina ekonomikunskaper hos ett internationellt konsultbolag? Vi söker dig dom gillar att jobba självständigt och med mycket eget ansvar över ditt arbete. Trivs du i högpresterande miljöer där man får vara delaktig i den dagliga verksamheten? Då har vi tjänsten för dig.

Arbetsbeskrivning:

För kundsräkning söker vi en ekonomiassistent som kommer få ta stort eget ansvar och utvecklas i rollen som ekonom. Du kommer självständigt ansvara för leverantörsreskontra, kvitto- och utläggsredovisning samt bistå i diverse olika projekt. Vidare kommer du stötta övriga ekonomifunktionen med administration samt finnas tillgänglig för administrativa uppgifter hos backoffice teamet. I din roll som ekonomiassistent kommer du jobba nära bolagets redovisningsansvarig samt CFO.

De huvudsakliga arbetsuppgifterna innefattar:

• Leverantörsreskontra
• Reseräkningar & Utläggshantering
• Projektadministration
• Fakturering
• Övrig administration

Vem är du?

Vi söker dig som är i början av din karriär inom ekonomi och som är nyfiken på att lära dig nya uppgifter i din roll som ekonomiassistent. Fördelaktige har du 1-3 års erfarenhet från rollen som ekonomiassistent och vi kommer se det som meritande om du har jobbat med reseräkningar och utlägg. Kunden har sin verksamhet runt om i Europa vilket gör att viss del av upplärning samt intern kommunikation sker på engelska, där av är det viktigt att du behärskar engelska i både tal och skrift. Vi ser gärna att du tidigare har arbetat i SAP och är vass på Excel.

Som person tar du stort eget ansvar och drivs av att lära dig nya saker inom ekonomi och administration. Du är även en god kollega som hoppar in och stöttar dom övriga avdelningarna vid eventuella förfrågningar.

Du erbjuds

Du erbjuds ett konsultuppdrag med start omgående och som förväntas fortlöpa i 6 månader. För rätt person kommer det finnas goda chanser till överrekrytering då det finns en vakans på tjänsten. Kunden har sitt kontor i närheten av Östermalmstorg och under rådande omständigheter sker delar av arbetet på distans. Vid frågor gällande tjänsten är du varmt välkommen att kontakta ansvarig konsultchef Manda Kristensson  på manda.kristensson@jurek.se

Om verksamheten

Jurek Rekrytering & Bemanning är ett starkt växande företag med fokus på flexibla och kundanpassande rekryterings- och bemanningslösningar. Genom vårt nytänkande och entreprenöriella arbetssätt är vi unika i Sverige idag. Våra uppdrag är främst inom juridik, ekonomi, HR/Administration samt marknad och management.

Välkommen med din ansökan via www.jurek.se. Vi tar inte emot ansökningar via e-post.

Sökord: Ekonomiassistent , Kundreskontra, Leverantörsreskontra

Kontaktpersoner på detta företaget

Malin Sjöström
0709-721470
Susanna Filipsson

Rakel Jarl

Caroline Frödén
0766 33 14 44
Jenny Larsson

Ulriikka Uittomäki

Berivan Mohammed

Malin Alexandersson

Thomas Eklöf

Rakel Jarl
070-972 13 52

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Jurek Rekrytering & Bemanning AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 13 februari 2023
  • Ansök senast: 15 mars 2023

Besöksadress

Biblioteksgatan 11, Stockholm
None

Postadress

Biblioteksgatan 11
Stockholm, 11146

Liknande jobb


21 november 2024