Ekonomiassistent till IT-bolag i Stockholm!

Ekonomiassistent till IT-bolag i Stockholm!

Arbetsbeskrivning

Initiativtagande och strukturerad ekonomiassistent med inriktning mot leverantörsreskontra till IT-bolag i Stockholm

Är du en effektiv ekonomiassistent med systemintresse som arbetar bra med andra? Gillar du att prioritera och strukturera och värdesätter påverkansmöjligheter på jobbet? Då kan rollen som ekonomiassistent med inriktning leverantörsreskontra till vår kund i Stockholm vara något för dig!Läs mer och välkommen att skicka in din ansökan!

Ditt anställningserbjudande

Vår kund har kul på jobbet och alla medarbetare är en viktig del i deras gemensamma utveckling av avdelningen. Påverkansmöjligheten här är stor och de sätter stort värde i att samarbeta och lösa vardagliga utmaningar tillsammans.

Kompetensbreddning inom avdelningen gynnar den egna utvecklingen genom möjlighet till olika typer av arbetsuppgifter och uppdrag inom området för ekonomi.

Dina arbetsuppgifter

• Kontering av leverantörsfakturor
• Periodiseringar av kostnader
• Frågor kring representation
• Administration i systemet, såsom användare, flöden mm
• Posthantering och scanning av pappersfakturor
• Bokslutsarbete i form av reserveringar
• Service till våra interna kunder

Värt att veta

Detta är ett konsultuppdrag på 6 månader med goda chanser till överrekrytering. Tänkt start är omgående och placering är i Kista. Arbetstiderna är förlagda måndag-fredag kl. 08-17. Företaget tillämpar en hybridmodell där de varvar hemarbete med arbete på kontoret. Flextid är tyvärr inte möjligt.

Våra förväntningar

För att lyckas i rollen har du gymnasial utbildning eller motsvarande inom ekonomi samt ett par års erfarenhet inom liknande arbetsuppgifter som ekonomiassistent. Du har erfarenhet av kontering, periodisering, representation och bokslutsarbete.

Merit: Erfarenhet av administration av systemet

Vidare behöver du ha goda kunskaper i Officepaketet generellt och framför allt Excel, där pivottabell och
v-lockup (leta rad) kunskaper krävs.

Meriterande systemkunskaper: Navision och/eller SAP samt Palette.

Som person är du strukturerad, noggrann och har en god samarbetsförmåga. Du är lyhörd och tar ansvar för dina arbetsuppgifter. Du har goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift.

Intresserad?
Detta är ett bemanningsuppdrag vilket innebär att du kommer att bli anställd av oss på TNG och arbeta som konsult på plats hos vår kund. Vi sköter hela rekryteringsprocessen på ett fördomsfritt och kompetensbaserat sätt. Är du intresserad av tjänsten, ansök snarast! Urvalet sker löpande och tjänsten kan tillsättas före sista ansökningsdatum. Vänligen sök via vårt ansökningsformulär då vi inte tar emot ansökningar via email. Du söker enkelt med ditt CV eller LinkedIn-profil, och alltid utan personligt brev. Motivera istället kort i ansökningsformuläret varför du söker jobbet. Du kan sedan följa din ansökan live via hemsidan. Har du frågor är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Scheef
08-410 690 50
Sinisa Strbac

Jonas Olsson
08-410 639 22
Jennie Mannesten
08-21 92 05
Dana Jennerström
08-410 639 23
Dana Jennerström

Marcus Eriksson

Maria Tedsjö
0709-76 48 95
Malin Löwdahl
08-410 639 29
Pär Johansson
070-350 03 07

Sammanfattning

  • Arbetsplats: TNG Group AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 11 januari 2023
  • Ansök senast: 10 februari 2023

Besöksadress

Korsgatan 3, Göteborg
None

Postadress

Västra Järnvägsgatan 15
Stockholm, 10132

Liknande jobb


21 november 2024