Ekonomiassistent till IT-leverantör sökes!

Ekonomiassistent till IT-leverantör sökes!

Arbetsbeskrivning

Vi söker nu dig som är redo att ta nästa kliv i karriären och hoppa på den här möjligheten att bli vår kunds nästa ekonomiassistent. Har du något års arbetslivserfarenhet av arbete inom ekonomi och är kommunikativ, noggrann och flexibel? Då är det här tjänsten för dig! Skicka din ansökan redan idag - urval sker löpande.

OM TJÄNSTEN
Vår kund söker nu sin nästa medarbetare att komma in i deras härliga team på ekonomiavdelningen. Du välkomnas till ett företag som arbetar heltäckande med IT och som brinner för att ge hög kvalitet och snabb och personlig service.

För den här tjänsten söker vi dig som är ansvarstagande och tycker om ordning och reda i arbetet. Har du dessutom en god social och kommunikativ förmåga kommer du att bli uppskattad hos oss. Som person är du noggrann, självständig och flexibel. Du är van att jobba i ett högt tempo i en föränderlig verksamhet och har förmågan att se möjligheten i varje problem. Du behärskar svenska och engelska mycket väl i både tal och skrift, gärna utbildad på universitet eller i slutfasen på din examen.

Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.

ARBETSUPPGIFTER
- Löpande redovisning och bokföring
- Resultatrapport månadsvis och kvartalsvis
- Betalning leverantörsfakturor
- Avstämning kundreskontran
- Ta emot kunder
- Ha ansvar för hanteringen av inkommande och utgående post
- Vara behjälplig för övriga avdelningar med diverse administration
- Du tar emot och administrerar inkommande ordrar

VI SÖKER DIG SOM
- Har omkring 1-2 års arbetslivserfarenhet av liknande roller
- Har en eftergymnasial utbildning två år eller längre inom företagsekonomi eller handel och administration
- Är flytande i svenska och engelska, i både tal och skrift, då språken används i det dagliga arbetet

Det är meriterande om du


* Har erfarenhet av Visma SPCS, redovisningssystem
* Har arbetat med ekonomiadministration


Övrig information


* Start: Omgående
* Omfattning: Heltid, 6 månader med goda chanser till förlängning
* Placering: Skärholmen, Stockholm
* Övrigt: I din ansökan ber vi dig inkludera CV och personligt brev.


Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.

Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Frykedal

Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén

Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd

Konsultchef Catrin Laudon

Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon

Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Academic Work
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 28 oktober 2022
  • Ansök senast: 28 november 2022

Besöksadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm

Postadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm, 11428

Liknande jobb


30 september 2024

30 september 2024