OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du en person med höga ambitioner? Trivs du med att jobba i team? Prioriterar du din egen hälsa? Då kan JENSEN vara rätt för dig. Vi är ett privatägt utbildningsföretag, med ett tydligt koncept och en stark kultur. Vi tar ett stort ansvar för alla våra 8 000 elever och 600 medarbetare, vår ambition är att varje dag vara Sveriges bästa skola.
Vi söker dig som är ekonomiassistent med flera års erfarenhet av leverantörsreskontra. I rollen hos oss ingår du i ett team på i nuläget fem personer som ansvarar för allt inom ekonomi för ca 35 enheter runtom i Sverige. Lokalt finns även administratrörer och ekonomiansvariga chefer som du arbetar direkt mot inom dina ansvarsområden. Merparten av verksamheten är skolor där kommunerna är våra uppdragsgivare. Du har ett nära samarbete med och rapporterar direkt till Ekonomichefen. För rätt person finns mycket goda möjligheter att utveckla arbetssätt och rutiner.
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med start enligt överenskommelse. Tjänstens placering är vid vårt huvudkontor på Tulegatan i centrala Stockholm med närhet till kommunikationer, butiker, flera trevliga restauranger och gym.
Arbetsuppgifter och ansvarsområden
Ditt ansvar kommer främst att vara leverantörsreskontra, med ansvar för kontering av fakturor och administration av attestflödet. Vår verksamhet är delvis momsfri, vilket kräver god förståelse för momsfrågor. Du bistår i bokslutsarbetet samt med annan förekommande ekonomiadminstration. En viktig del i arbetet är att utveckla fungerande rutiner och processer tillsammans med dina kollegor. Du agerar som stöd i ovanstående frågor för våra chefer runtom i Sverige.
Kvalifikationer
Du har minst tre års erfarenhet av arbete med leverantörsreskontra. Tidigare erfarenhet av Baltzar är meriterande. Som person är du stabil, serviceinriktad, noggrann och ordningsam. Samtidigt är du snabb och vågar agera självständigt. Du har goda IT-kunskaper och är trygg med att lära dig nya IT-system.
Din ansökan
Mer information om vår rekryteringsprocess hittar du på vår hemsida under "Karriär". Vi vill gärna ha din ansökan så snart som möjligt, dock senast den 2 december 2016. Observera att urval sker löpande.
Vill du veta mer om tjänsten och hur det är att jobba hos oss, vänligen kontakta Rekryteringsansvarig Linda Alm på 073-346 66 88 eller linda.alm@jenseneducation.se
Varmt välkommen med din ansökan!
Kontaktpersoner på detta företaget
Daniel Berg, Biträdande rektor
+46700904172
Lisa Brenner, Administrativ chef
0728587788
Emeli Pettersson, HR-specialist
Emma Lovén, HR-specialist
Ozan Cagatay, Rektor
0722-536956
Maria Eriksson, Biträdande enhetschef
+46737733118
Maria Eriksson, Biträdande enhetschef
0737733118