OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om tjänsten
Vi på Kalmarhem söker nu en ekonomiassistent till ekonomiavdelningen. I rollen blir du en viktig del i vårt team, som idag består av fem personer.
Din arbetsdag kommer att fyllas av löpande arbetsuppgifter med kund- och leverantörsreskontra.Du kommer att arbeta med fakturering, skicka betalningspåminnelser, inläsning av inbetalningar, bokföring av kundinbetalningar, löpande avstämningar samt kontering och betalning av våra leverantörsfakturor.
En viktig del i arbetet är också att ge service till våra kunder, leverantörer och anställda, ofta i samband med fakturafrågor. Syftet med rollen är att få det dagliga flödet av ärenden att fungera så bra som möjligt.
Som en del av ekonomiavdelningen kommer du att samverka dagligen med olika funktioner såväl interna som externa. En god kommunikativ förmåga och ett pedagogiskt förhållningssätt är viktiga egenskaper för att både lyckas och trivas i rollen.
Tjänsten är en visstidsanställning på sex månader, med eventuell möjlighet till förlängning och beräknas starta omgående.
Kvalifikationer
Vi söker dig som har en ekonomiutbildning i grunden eller motsvarande kompetens.Vi ser det som meriterande om du har arbetslivserfarenhet inom ekonomi. Du som söker är en person med sinne för struktur och detaljer och trivs i en roll där du arbetar både självständigt och i team.
Som person är du prestigelös och du får jobbet gjort. Du har ett naturligt analytiskt förhållningssätt och värdesätter en god relation med såväl kollegor som externa kontakter.
Du har lätt för att verka i en digital miljö och navigera mellan olika system med betoning på MS Office och Excel i synnerhet.
Du behärskar svenska och engelska i både tal och skrift.
Om Kalmarhem
Tillsammans är ett viktigt ord för oss på Kalmarhem. Vi tror på gemenskap, variation och utveckling i vårt dagliga arbete och nu står vi inför en spännande framtid. Vi har flera uppstartade och kommande byggprojekt vilket i sin tur genererar nya bostäder där människor så småningom kommer att bosätta sig. För att kunna möta våra befintliga och nya behov söker vi dig som vill växa tillsammans med oss.
Kalmarhem är ett kommunägt bostadsbolag som bygger, förmedlar och förvaltar bostäder i Kalmar kommun. Totalt har vi ca 5 000 lägenheter varav ca 1 000 är studentlägenheter. Bolaget omsätter ca 350 Mkr och vi är ca 65 medarbetare. Kalmarhem är en central aktör i kommunens utveckling och ska leverera 75 nya lägenheter per år. Vi ska erbjuda människor som bor i eller vill flytta till Kalmar goda bostäder i bra miljöer och till rimliga kostnader. Kalmarhem har ett särskilt ansvar för att ordna bostäder till studerande, liksom andra grupper med särskilda behov. Läs mer om oss på vår hemsida
Hur du ansöker
I denna rekrytering samarbetar Kalmarhem med Telin Rekrytering & Konsult och du söker tjänsten via www.telinrekrytering.se
Vi arbetar med löpande urval så vänta inte med att skicka in din ansökan. Vi tar ej emot ansökningar via e-post på grund av lagstiftningen GDPR. För att din ansökan skall vara giltig, vänligen registrera dig och ansök via Telins hemsida.
Vill du veta mer om rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Gustav Warelius på telefon 0723-37 74 54 eller epost gustav@telinrekrytering.se
Är du nyfiken, har du frågor om tjänsten eller vill veta mer om Kalmarhem, är du välkommen att kontakta Ekonom Melinda Jonsson på telefon 0703-44 75 59, e-post melinda.jonsson@kalmarhem.sealternativt läsa på vår hemsida www.kalmarhem.se
Välkommen med din ansökan!
Kontaktpersoner på detta företaget
Terese Carlstedt
0703774551
Linda Petersson
070-3774574
Mary Winblad
Diana Höglund
072-3377454
Linnea Fransson
072-3377454
Pernilla Stahl
0723377455