OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Kjell & Company är ett av detaljhandelns mest expansiva företag med verksamhet i Sverige och Norge och med ett av svensk detaljhandels starkaste varumärken. Vi har en unik position på marknaden som den enda spelaren som fokuserar uteslutande på tillbehör till hemelektronik. Vårt mål är att överträffa våra kunders förväntningar i varje möte både när det gäller kunskapsnivå och det goda bemötandet - en kultur som genomsyrar hela företaget. Koncernen har 8 legala enheter, 106 butiker i Sverige, 22 i Norge och en välfungerande e-handel. Huvudlaget och huvudkontor ligger i Malmö, och vi har ett inköpskontor i Shanghai. Med närmare 1 000 engagerade anställda hade bolaget en omsättning på 1,8mdr SEK 2019.
Arbetsuppgifter
Tjänsten som ekonomiassistent innebär stort ansvar både för sina egna arbetsuppgifter men också för hela teamets arbete och framgång. Du kommer arbeta i ett nära samarbete med alla kollegor inom ekonomiteamet som idag består av 5 personer och du rapporterar till Redovisningschef. Kjell & Co arbetar i affärssystemet Navision och använder Mediusflow för hanteringen av leverantörsfakturor. I din roll har du kontakt med både personal, leverantörer och kunder.
Huvudsakliga arbetsuppgifter
- Huvudsakliga arbetsuppgifter
- Bokföring av kundinbetalningar och butikernas kassor
- Kund- och leverantörsreskontra
- Fakturering
- Utbetalningar av kreditfakturor
- Kredituppföljning och kreditbedömning
- Rapportering av kassadifferenser
- Betalningspåminnelser avseende leverantörsfakturor
- Avstämning av balanskonton vid månads-, kvartals- och årsbokslut
- Backup inom teamet
Lämplig bakgrund
Vi tror att du är en person som tycker att det är roligt att snabbt sätta dig in i dina arbetsuppgifter och att bidra till företagets fortsatta utveckling. I rollen som ekonomiassistent är det viktigt med känsla för rutiner, processer och struktur. Dina färdigheter och personliga egenskaper är av stor vikt i denna roll. Du är en problemlösare, är driven, har ett stort engagemang samt en positiv inställning. För att trivas och passa in i företagskulturen har du lätt för att anpassa dig till nya förutsättningar. Tjänsten ställer krav på att kunna hantera flera olika arbetsuppgifter samtidigt. För att vara lyckosam i denna roll ser vi att du har egenskaper såsom att du är snabblärd och har en strävan av att alltid utföra ditt arbete med hög kvalité.
Det är meriterande om du har en utbildning inom ekonomi från universitet eller högskola. Vi ser att du har minst 1-2 års arbetslivserfarenhet som ekonomiassistent och att du har erfarenhet av att arbeta i affärssystemet Navision och programmet MediusFlow. Du pratar och skriver obehindrat på svenska.
Uppdragstyp: Rekrytering till Kjell & Co
Ort: Malmö
Start: Omgående
Lön: Enligt överenskommelse
Ansökan
I denna rekrytering har Kjell & Co valt att samarbeta med SJR. För mer information är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Jennie Olsson på 076-6471619. Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. Sista ansökningsdag är 2021-01-22.
Tänk på att din ansökan inte ska innehålla uppgifter kring hälsa, medborgarskap, sexuell läggning eller medlemskap i fackförening. Notera även att vi tyvärr inte kan ta emot CV via e-post.
Varmt välkommen med din ansökan!
För information om hur vi behandlar kandidaters personuppgifter se vår integritetspolicy https://sjr.se/gdpr/integritet... (https://sjr.se/gdpr/integritetspolicy/)
Titel: Ekonomiassistent till Kjell & Co i Malmö
Kontaktpersoner på detta företaget
Tomas Vinnersten
Magnus Mellborg
Karin Fors
031-333 54 75
Liza Dahlin
0766-471620
Liina Fagerberg
031-750 33 91
Caroline Karlsson
031-333 54 71
Charlotte Jerleke
Magnus Mellborg
+46 766 47 16 18
Rebecca Dellborg
+46 70 471 59 02
Amanda Karlsson
031-333 54 88