OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om tjänsten
Till större kommun i söderort söker vi en ekonomiassistent för ett uthyrningsuppdrag på heltid. Uppdraget beräknas starta så snart som möjligt och kommer pågå fram till den 31 mars 2018.
Som ekonomiassistent tillhör du den centrala redovisningsenheten och sköter den löpande ekonomihanteringen. I ditt arbete kommer du framförallt fokusera på utanordningar och följa den representationspolicy som finns inom kommunen. Förutom att kontera, attestera och kontrollera konton och kostnader har du också kontakt med medarbetarna och för en dialog gällande deras utlägg. Det tillkommer även arbetsuppgifter med betalningspåminnelser, inkassokrav och avstämningsfrågor.
Din profil
Vi söker dig med:
• Utbildning inom ekonomi, minst på gymnasienivå
• Några års erfarenhet inom ekonomiområdet
• Goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift
• Stor erfarenhet av arbete i Office-paketet samt större ekonomisystem
Det är meriterande om du har erfarenhet från kommunal verksamhet sedan tidigare.
För att vara aktuell för uppdraget har du tidigare arbetat med liknande uppgifter. Vi söker efter en självgående lagspelare som har lätt för att skapa och bibehålla relationer. Du har ett analyserande förhållningssätt och en hög kommunikativ förmåga. Vidare är du positiv, flexibel och noggrann. Självklart har du också ett öga för siffror och struktur.
Intervjuer sker löpande så skicka in din ansökan redan idag!
Vi erbjuder
Vi matchar de bästa medarbetarna till rätt företag och uppdrag. Att vara extern medarbetare hos oss passar dig som på minsta möjliga tid vill skaffa dig mesta möjliga erfarenhet. Vi ger dig chansen att arbeta på attraktiva arbetsplatser där du utvecklar din kompetens.
Som konsult hos Arena Personal har du en personlig kontakt med din konsultchef som engagerar sig i din framgång och karriär. Du får också en marknadsmässig lön, friskvård, pensionsavsättning samt anslutning till vårt kollektivavtal – en trygg anställning!
Inte nog med det – som anställd hos Arena Personal har du även möjlighet att träna hos World Class till ett mycket fördelaktigt pris.
Om verksamheten
Arena Personal har 20 års branscherfarenhet och är verksamma inom bemanning och rekrytering. Våra cirka 800 externa medarbetare verkar på cirka 500 arbetsplatser varje år. Arena Personal är en del av Arenakoncernen, där även Arbetslivsresurs, Impact och World Class ingår. Som en del av Arenakoncernen är vi en komplett HR-partner som erbjuder rekrytering, bemanning, organisationsutveckling, omställning och rehabilitering. Vi är experter på att få rätt person på rätt plats och erbjuder lösningar som passar våra externa medarbetare lika bra som våra kunder.
Ansökan
Tre enkla steg till ditt nya jobb:
1. Du ansöker genom att klicka på ”ansök här” eller ”ansök via extern webbplats”.
2. Du kommer då till Arena Personals hemsida. Klicka på ”Sök jobbet” och fyll i dina kontaktuppgifter och bifoga sen ditt CV och personliga brev. Hela ansökningsprocessen tar max några minuter.
3. Vi behandlar alla ansökningar vartefter de kommer in så tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag - vänta därför inte med att söka jobbet. Vi tar inte emot ansökningar via e-post.
Varmt välkommen med din ansökan!
Kontaktpersoner på detta företaget
Ulla Mogard
08-587 117 44
Isabelle Lilja
0739-17 92 12
Maria Danielsson
08-58711731
Linn Kimreus
Martin Andersson
073-5179044
Erica Odenmyr
0708257657
Sadat Maxhuni
0734323735
Ida-Maria Bruhn
Ida-Maria Bruhn
08-587 117 00
Karin Degerlund Lindgren
0722277902