Ekonomiassistent till kommun norr om Stockholm!

Ekonomiassistent till kommun norr om Stockholm!

Arbetsbeskrivning

Är du en noggrann och driven ekonomiassistent som söker en ny utmaning? Vi erbjuder ett spännande uppdrag på cirka 6 månader där du får möjlighet att arbeta brett inom ekonomi och bli en del av ett engagerat team. Ta chansen och ansök redan idag - vi jobbar med löpande urval!

OM TJÄNSTEN
För vår kunds räkning söker vi nu en ekonomiassistent för ett tidsbegränsat uppdrag som sträcker sig till början av juni. I rollen som ekonomiassistent kommer du att vara en viktig del av organisationen och främst hantera fakturering, avstämningar och andra ekonomirelaterade arbetsuppgifter.

Enheten består av ett sammansvetsat team på runt 10 medarbetare som arbetar med en rad olika ansvarsområden, såsom nämndens arkiv, nämndsekretariat, ekonomi och utlämning av allmänna handlingar. I denna roll kommer du att arbeta tätt tillsammans med en kollega som också är ekonomiassistent, där ni gemensamt delar ansvaret för ekonomin.

Det här är ett konsultuppdrag via Academic Work på 80% som sträcker sig från januari till början av juni.

Du erbjuds
- En engagerad och stöttande arbetsgrupp där samarbete och innovation står i fokus.
- En chans att vara med i en förändringsresa som skapar hållbara lösningar för framtiden.
- Flexibel policy med möjlighet att arbeta remote 1-2 dagar i veckan.

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter

I rollen som ekonomiassistent får du en varierad roll där du arbetar med kontering, analyser och avstämningar samt ansvarar för kund- och leverantörsreskontra. Här får du chansen att kombinera ditt sinne för siffror med ett arbete där förbättring och utveckling står i fokus!

VI SÖKER DIG SOM
- Har en eftergymnasial utbildning inom ekonomi
- Har arbetslivserfarenhet av redovisningsarbete
- Har goda kunskaper i Excel
- Kommunicerar obehindrat på svenska då det används i det dagliga arbetet

Det är meriterande om du har
- Erfarenhet av arbete i kommun och/eller offentlig sektor
- Erfarenhet av Unit4

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Förmåga att snabbt sätta sig in i nya arbetsuppgifter och anpassa sig till förändringar
- Effektiv i sitt arbete och fokuserad på att leverera resultat
- God förmåga att planera och organisera arbetsuppgifter för att hålla deadlines
- Självgående och flexibel, med en kreativ lösningsförmåga

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Mer information om kund kommer längre fram i rekryteringsprocessen.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Frykedal

Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén

Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd

Konsultchef Catrin Laudon

Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon

Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Academic Work
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 14 december 2024
  • Ansök senast: 14 januari 2025

Besöksadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm

Postadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm, 11428

Liknande jobb


20 december 2024

20 december 2024