Ekonomiassistent till konsultbolag i tillväxt

Ekonomiassistent till konsultbolag i tillväxt

Arbetsbeskrivning

Vill du få chansen att arbeta på ett dynamiskt konsultbolag som befinner sig på en spännande utvecklingsresa? RTS söker nu en driven och framåt ekonomiassistent som vill arbeta brett i en varierad och utvecklande roll medan en utav våra kollegor är på föräldraledighet.

Arbetsuppgifter: 

Hos RTS kommer du att bli en viktig del av ett trevligt och engagerat team på fyra personer där du rapporterar direkt till CFO. Tjänsten är ett föräldravikariat på ett år där du blir anställd av RTS.

Rollen som ekonomiassistent omfattar uppgifter med fokus på att hantera bolagets inköpsfakturamatchning, bokföra kundinbetalningar och leverantörsinbetalningar, där dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer vara:

• Kundreskontra, påminnelsehantering och räntefakturering
• Leverantörsreskontra, matchning av inköpsfakturor och scanning av leverantörsfakturor.
• Hantering av reseräkningar och tidrapportering i FLEX
• Utskick av kundfakturor och påminnelser
• Registrering av kundinbetalningar och leverantörsbetalningar
• Ta hand om inkommande och utgående post
• Besvara/följa upp infomail och finance mailbox
• Viss rapportering av statistik till SCB
• Stötta ekonomiavdelningen med diverse uppgifter

Vem är du?
Vi söker dig som har tidigare erfarenhet av liknande arbetsuppgifter och vill fortsätta att utvecklas i rollen som ekonomiassistent. Vi kommer lägga stor vikt vid personliga egenskaper i den här rekryteringen och söker därför dig som trivs i en självständig och bred roll på ett socialt företag med många kontaktytor. För att lyckas i rollen är det av yttersta vikt att du är noggrann och har ett ordningssinne samtidigt som du har förmågan att hantera olika arbetsuppgifter parallellt. I övrigt ser vi gärna att du har en förståelse för stora flöden och att du är en van användare av Excel. Mot bakgrund av den bransch vi arbetar i bör du ha vana av att arbeta i flera olika system och vi ser gärna att du har ett systemintresse.

Vi erbjuder
Du kommer vara placerad på vårt kontor i Hammarby Sjöstad med möjlighet att arbeta hemifrån några dagar i veckan. Du erbjuds en bred och självständig roll i en inkluderande och vänlig företagskultur där det är lätt att trivas och där man gärna umgås och hittar på saker tillsammans

I den här rekryteringen samarbetar RTS med Jurek Rekrytering och Bemanning och vid eventuella frågor är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Emma Liljeqvist på tel. 070 471 17 53 alternativt emma.liljeqvist@jurek.se. Då urvalsprocessen sker löpande är du varmt välkommen med din ansökan så snart som möjligt via www.jurek.se.

Om verksamheten
RTS är en märkesoberoende och rådgivande partner inom IT-infrastruktur som med spetskompetens inom IT och digitalisering möjliggör för företag och organisationer att skapa en hållbar och framgångsrik verksamhet. Med stor passion för IT och för att sätta kunden i fokus motiverar RTS varandra till att hela tiden ligga i framkant och vara ledande i branschen. Idag består RTS av tre affärsområden: Professional Services som innefattar konsultverksamhet, Solutions, där vi erbjuder produkter och mjukvaror samt RTS Cloud som erbjuder managerade tjänster.
RTS erbjuder spännande kunder, uppdrag och en miljö som genomsyras av hög kompetens, starkt engagemang och korta beslutsvägar. RTS kultur baseras på omtanke, glädje, passion och personlig utveckling.

Kontaktpersoner på detta företaget

Malin Sjöström
0709-721470
Susanna Filipsson

Rakel Jarl

Caroline Frödén
0766 33 14 44
Jenny Larsson

Ulriikka Uittomäki

Berivan Mohammed

Malin Alexandersson

Thomas Eklöf

Rakel Jarl
070-972 13 52

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Jurek Rekrytering & Bemanning AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 15 november 2021
  • Ansök senast: 15 december 2021

Besöksadress

Biblioteksgatan 11, Stockholm
None

Postadress

Biblioteksgatan 11
Stockholm, 11146

Liknande jobb


21 november 2024