OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du en ordningsam, serviceinriktad och initiativtagande person? Har du erfarenhet av arbete som ekonomiassistent men vill testa på ett nytt bolag med goda möjligheter till stor personlig utveckling? Då är detta tjänsten för dig!
Om tjänsten
I rollen som ekonomiassistent kommer du främst att ansvara för de ekonomiska arbetsuppgifterna inom kund-och leverantörsreskontra. I rollen kommer du även arbeta med andra arbetsuppgifter såsom personaladministration, inköp och annan administration. Du kommer även att assistera vid kundevent och utföra registervård.
I din roll som Ekonomiassistent kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter att innefatta:
• Kund-och leverantörsreskontra
• In-och utbetalningar
• Personaladministration
• Tidrapportering
• Rutiner och processer
• Skriftlig dokumentation
• Telefonist
KR System arbetar i affärssystemet Pyramid Business Studio, med integrationer mot olika program. Vidare arbetar de även i löneprogrammet CronaLön, Adobe, Microsoft 365 (bland annat Word, Excel, Teams, Sharepoint), Mailchimp och Telavox.
Uppdraget är initialt en konsultanställning via Adecco med möjlighet till överrekrytering till KR System. Vi kommer att gå igenom ansökningar löpande och intervjuer kan komma att ske innan ansökningstidens slut – så ansök redan idag!
Om dig
Vi ser gärna att du är en person som gillar administration och ekonomi. Vi ser även att du är en person som gillar ordning och struktur och uppskattar att vara en del av ett team. Du trivs med att arbeta i nära samarbete med dina kunder och kollegor samt ser det som en självklarhet att stötta och hjälpa kollegor när så behövs. Som person drivs du av att bidra med kundnöjdhet genom ett professionellt och serviceinriktat bemötande.
Viktigt för tjänsten är att du har:
• Ekonomikunskap på minst gymnasienivå
• Erfarenhet av arbete med redovisning, kund-/leverantörsreskontra, avstämningar, bokföring och övriga uppgifter som förekommer på en ekonomiavdelning.
• God kunskap i svenska språket och digital skrift
• Körkort klass B
• God vana av registervård och dokumentation.
Vidare ser vi att du är en person som brinner för att lära dig nya saker och har ett ständigt fokus på att hålla en god kompetens inom företagets produkter och dess användningsområden. Du arbetar strukturerat med prioriteringar och deadlines och är van att ta egna initiativ. Du är flexibel i ditt arbetssätt och bekväm med att omprioritera. Vidare ser vi även att du är analytisk som person.
Om KR System
KR System är trygg leverantör av affärskritiska system till kunder. Sveriges största leverantör av affärssystemet Pyramid Business Studio. Idag är KR System drygt 60 entusiastiska medarbetare i Stockholm, Göteborg, Malmö och Karlstad/Skövde, Varberg. De jobbar enligt deras värdegrund KRAM - grunden för att bli en affärsystemsentusiast.
På KR System finns det möjlighet att påverka din riktning inom företaget och ha blandade arbetsuppgifter. Det finns därför även stora möjligheter att utvecklas såväl kompetensmässigt, som person. På KR System har de ett stödnät av kollegor, där de hjälps åt och tar hand om varandra.
Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare: Evelina Hjortskog via Evelina.Hjortskog@adecco.se
Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via info@adecco.se
Välkommen med din ansökan!
Sökord
Ekonomiassistent | Ekonomi | KR System | Adecco | Göteborg
Kontaktpersoner på detta företaget
Tove Östberg
Leila Mekidiche
08-598 981 58
Per Östman
0736847137
Lovisa Kvam
0859898002
Sandra Jonsson
08-598 980 22
Annmarie Lund
Linda Josephson
08-598 980 00
Lena Wassen
0736847486
Zandra Briseid
08-59898006
Mary Cairns
0736847147