OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi söker en serviceinriktad och strukturerad Ekonomiassistent som vill blir en del av en kreativt mediebyrå. Du blir en viktig del av vår kunds ekonomiavdelning och erbjuds stora utvecklingsmöjligheter. Välkommen in med din ansökan!
OM TJÄNSTEN
HowCom AB är en innovativ och ledande mediebyrå som erbjuder skräddarsydda lösningar inom verksamhetsanpassade system och affärssystem. Företaget erbjuder kunder kraftfulla verktyg och expertis för att optimera deras verksamheter och främja tillväxt. Hos HowCom får du möjligheten att vara en del av en framåtriktad organisation som ständigt strävar efter att vara i framkant. Du kommer befinna dig i en stimulerande arbetsmiljö där idéer flödar fritt och potentialen för personlig utveckling är stor.
I rollen som Ekonomiassistent hos vår kund blir du en nyckelspelare för ekonomiavdelningen och agera spindeln i nätet. Du blir en del av ett härligt och inbjudande kontor som präglas av korta beslutsprocesser, högt i tak, och många sociala forum som speglar arbetskulturen och dess anställda. Du kommer jobba i öppna och moderna kontorslandskap som erbjuder många roliga och stimulerande aktiviteter, som bjuder in till att bli en del av HowComs gemenskap!
I rollen kommer du ha många kontaktytor både internt och externt. Främst kommer du att arbeta nära och stötta CFO i hens arbete. Det finns stora möjligheter att kunna påverka genom förbättringsförslag och idéer för att driva utvecklingen framåt. Som Ekonomiassistent kommer dina främsta uppgifter innefatta löpande redovisning och bokföring. Utöver detta kommer du även ansvara för inköp till kontoret samt bibehålla en trivsam kontorsmiljö. Dina primära arbetsuppgifter kommer vara:
- Kund- och leverantörsreskontra
- Löpande bokföring
- Avstämning mot bank
- Periodisering och balansräkning
- Delaktig vid rapportering samt månads- och årsbokslut
- Hantering av mediefakturor
- Löner
- Administration och support via mejl för interna kollegor
VI SÖKER DIG SOM
- Avklarad gymnasieexamen inom ekonomi
- Arbetslivserfarenhet av redovisning och löpande bokföring
- Mycket goda kunskaper i svenska och engelska, såväl i tal som skrift då det används i det dagliga arbetet
- Goda kunskaper i Excel
- God systemvana av bokförings- och/eller finansiellt affärssystem
Det är meriterande om du har
- En eftergymnasial utbildning inom ekonomi från universitet och/eller yrkeshögskola
- Erfarenhet av att hantera mediefakturor
- Erfarenhet av systemet
För att lyckas i rollen är dina personliga egenskaper viktiga. Vi ser att du som person är noggrann, strukturerad och har ett öga för detaljer. Du är en positiv lagspelare som uppskattar att samarbeta med andra. Vidare är du en person som uppskattar att ha många bollar i luften och befinna dig i en utvecklande och föränderlig miljö. Vi kommer främst att fokusera på följande beteenden:
- Serviceinriktad
- Kvalitetsmedveten
- Samarbetsinriktad
Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten riktas till Academic Work
Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan tas ned innan sista ansökningsdag om vi har gått vidare till urvals- och intervjufasen. Rekryteringsprocessen omfattar två test: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att matcha rätt talang med rätt position samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.
INFORMATION OM FÖRETAGET
Läs mer om bolaget på deras hemsida!
Kontaktpersoner på detta företaget
Sara Frykedal
Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén
Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd
Konsultchef Catrin Laudon
Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon
Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231