OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Arbetsbeskrivning
Ekonomiassistent sökes till kundreskontra team hos vår kund i Ängelholm
Du som har erfarenhet av kundreskontra med stora flöden har nu möjlighet att bli en del av ett härlig team. Har du rätt kompetens, driv och engagemang så finns det goda möjligheter att konsultuppdraget övergår till anställning.
Randstad Finance är specialister inom ekonomi. Som konsult hos oss får du konkurrenskraftig lön, förmåner och kollektivavtalade villkor. Din konsultchef, som alltid finns nära till hands, ser till att du får varierande och utvecklande uppdrag på olika företag, inom olika branscher. Hos Randstad Finance står din personliga utveckling i fokus, och du erbjuds ett stort nätverk och många sociala aktiviteter.
Ansvarsområden
Dina ansvarsområden är främst inom kundreskontra där du kommer att arbeta med Svenska och Norska bolag.
I rollen som ekonomiassistent kan dina arbetsuppgifter bestå av exempelvis fakturering, betalningar, löpande bokföring, kontoavstämningar och behjälplig vid bokslut. Som person bör man vara noggrann, strukturerad och ha ett siffersinne.
Arbetstider
Heltid med goda möjligheter till anställning hos kund efter inhyrningsperiod
Kvalifikationer
Vi söker dig som har utbildning inom ekonomi och helst arbetat med stora reskontra flöden. Detta för att du snabbt ska kunna sätta dig in i uppgifterna. Givetvis vill vi också att du som har lång erfarenhet söker. Vidare behärskar du svenska och engelska i både tal och skrift och har god kunskap inom Officepaketet, framförallt i Excel. Har du dessutom erfarenhet av att arbeta i något av de större affärssystemen såsom SAP, Visma, Hogia, Navision eller Agresso så är det meriterande.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Framförallt är du nyfiken som person men också engagerad och kommunikativ. Vi vill också att du är bra på samarbete och har ett flexibelt förhållningssätt. Självklart för dig är att det du tar dig för i form av arbetsuppgifter utför du med kvalitet. Då kan vårt samarbete bli långt och utvecklande!
För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.
Ansökan
2021-01-15, urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt.
För information: Magnus Persson, Konsultchef, magnus.persson@randstad.se
Om företaget
Med över 600 000 anställda i omkring 40 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster och erbjuder bemannings-, konsult- och rekryteringslösningar inom alla kompetensområden. Vi erbjuder även interim management, executive search och omställningstjänster. Vi har ett stort nätverk av bolag och kandidater vilket innebär att vi förmedlar hundratals jobb inom olika branscher, från Kiruna i norr till Malmö i söder. Vår ambition är att vara den bästa arbetsgivaren på marknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och organisationer att nå deras sanna potential. Vi kallar det Human Forward.
Kontaktpersoner på detta företaget
Daniella Petersen
Cecilia Mannheimer
Emelie Özgun
Pontus Adolfsson
Konsultchef Katja Löfström
Maria Johansson
Maria Öhlander
072-9889604
Jonna Blom
Emelie Özgun
0729889603
Konsultchef Camilo Garcia Sanchez
0729889044