Ekonomiassistent till kund i Eskilstuna

Ekonomiassistent till kund i Eskilstuna

Arbetsbeskrivning

Nu söker vi efter en duktig Ekonomiassistent till en av våra härliga kunder i Eskilstuna. I denna tjänst som Ekonomiassistent kommer du arbeta i en bred roll i ett mindre team där du får chansen att utvecklas och stötta ekonomifunktionen på nära håll.

Primärt avser tjänsten löpande bokföring samt dagliga sysslor avseende ekonomiavdelningen för koncernens samtliga bolag och du kommer att rapportera till VD.

Huvudsakliga arbetsuppgifter:
- Fakturering till kund och kundreskontran
- Uppföljning av kundinbetalningar, kravhantering samt räntefakturering
- Registrering av in- och utbetalningar från bankkonton
- Ansvarig för leverantörsreskontran
- Kontering, bokföring och betalningar
- Ansvarig för avstämning av delegerade balanskonton i månadsboksluten
- Ansvarig för planering och genomförandet av hela lönehanteringen. Du utför även andra tilldelade administrativa uppgifter såsom hantering av leverantörsfakturor, kundfakturering och daglig bokföring


Förutom dessa arbetsuppgifter innebär mycket intern och extern kontakt och det krävs att du är kommunikativ och serviceminded för att trivas i rollen.

För att lyckas i rollen tror vi att din bakgrund innehar ekonomiutbildning från högskola eller universitet samt innehar praktisk erfarenhet av redovisningsarbete. Du är gärna i början av karriären, ha något eller några års erfarenhet av liknande roll och vill växa i din utveckling tillsammans med bolaget.

För att trivas i rollen är du noggrann, ansvarsfull, driven och har lätt för att samarbeta med andra.
Du är kommunikativ och är flytande i svenska och engelska i tal och skrift.

Erfarenhet av Fortnox är ett krav.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Yobber AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 16 november 2021
  • Ansök senast: 11 december 2021

Postadress

Smedjegatan 33
Eskilstuna, 63220

Liknande jobb


21 november 2024