OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Har du minst fem årsarbetslivserfarenhet som ekonomiassistent och vill arbeta inom kommunal sektor? Varmt välkommen med din ansökan!
Om uppdraget
Vi söker en ekonomiassistent till vår kund i Göteborg som är verksam inom den kommunala sektorn. Tjänsten är ett konsultuppdrag via Bemannia som startar omgående och beräknas pågåtill 2025-09-12. Tjänstgöringsgraden är 100 % och du arbetar på vardagarunder kontorstider. Du arbetar på kundens kontor vid Hisings Backa och det finns möjlighet till distansarbetevissa dagar i veckan i överenskommelse med teamet och verksamheten.Dina arbetsuppgifter
I denna roll arbetar du i huvudsak med kund och leverantörsreskontran.Arbetet sker i huvudsak i systemet Proceedo men även i Agresso, Visma och Xpand. Exempel på dina arbetsuppgifter:
Kontering av fakturor, hantera felaktiga fakturor och övrig fakturaadministration
Interna kontroller
Administrera användare i Proceedo
Kontoavstämningar
Arbete med bokslutspärm och bokslutsbilagor
Upplägg av nya abonnemang och objekt samt uppdatering av abonnemang
Hantera ärenden från Ekonomibrevlådan och posten
Dina kvalifikationer
Eftergymnasial utbildning med inriktning mot redovisning
Flerårig erfarenhet av arbete med kund- och leverantörsreskontra
Minst fem (5) års arbetslivserfarenhet som ekonomiassistent
Goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt
Erfarenhet av samt van vid att arbeta i ekonomisystem
Grundläggande kunskaper om redovisning och bokföring
Vi söker dig som ärsjälvgående och lyhörd för verksamhetens behov. Du kommunicerar på ett sätt som skapar delaktighet och tydlighet. Duär drivande, lösningsfokuserad, serviceinriktad och van att arbeta i team där man hjälper varandra. Vidare söker vid dig som äradministrativt begåvad, ordningsamt och som snabbtkan lära signya system och rutiner.
Meriterande
Erfarenhet av fastighetsekonomi
Erfarenhet av ekonomiarbete i offentlig verksamhet
Arbetat i systemen: Agresso, proceedo, antura, hypergene och xpand
Vad vi erbjuder dig
Som konsult på Bemannia erbjuder vi dig en nära kontakt med din konsultchef och en möjlighet till fler uppdrag via oss. Hos oss får du utvecklas på lärorika arbetsplatser och känna att din kompetens kommer till nytta.
Om ansökan
Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Ladda gärna upp ditt cv i word-format och på svenska.Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag, 5 november.
Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare, Annelie Hammarborg annelie.hammarborg@bemannia.se
För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss underkontorstid på072 169 30 00.
Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Bemannia har ramavtal med merparten av Sveriges Myndigheter och Sveriges kommuner, dess förvaltningar och bolag. Bemannia är medlem i Kompetensföretagen och är ett auktoriserat Bemanningsföretag och Rekryteringsföretag samt har kollektivavtal med Unionen, Akademikerna, SEKO samt LO och Hotell- och Restauranganställdas förbund. Bemannia är certifierat enligt SS-EN ISO 9001:2015, Ledningssystem för kvalitet, SS-EN ISO 14001:2015, Miljöledningssystem – krav och vägledning, SS-ISO 45001:2018, Ledningssystem för arbetsmiljö och SS-ISO/IEC 27001:2013 Ledningssystem för informationssäkerhet
Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 40 år.
Kontaktpersoner på detta företaget
Annahita Yassarati
Kristina Fransson
Alexandra Lindholm
Linda Solini
Malin Strandberg
Lisa Målberg
David Målsäter
Madeleine Fransson
08 – 122 00 450
Antonia Rodhe
Erika Hansson