Ekonomiassistent till kund i Göteborg

Ekonomiassistent till kund i Göteborg

Arbetsbeskrivning

Tjänstebeskrivning & erbjudande
Är du en självgående, proaktiv och noggrann person? Är du strukturerad, administrativ och initiativtagande, på jakt efter en spännande utmaning? Då kan tjänsten som ekonomiassistent hos vår kund i Göteborg vara något för dig!

Beskrivning av arbetsuppgifter:
Som ekonomiassistent kommer du jobba hos ett väletablerat bostadsbolag, och ansvara för fakturahantering, såväl som kontering. Arbetet innebär att läsa in EDI-fakturor, ta hand om PDF-fakturor och även kontera leverantörsfakturor. Du kommer vara en del av redovisningsgruppen som består av ett antal ekonomer och ett fåtal ekonomiassistenter. Detta uppdrag är på heltid mellan 8:00-17:00 och löper under 6 månader.

Dina arbetsuppgifter innebär exempelvis:
- Läsa in fil med EDI-fakturor
- Hantera PDF och pappersfakturor
- Hantera leverantörsfakturor
- Kontering

Personprofil
Vi söker dig som är strukturerad, ansvarskännande och initiativtagande.
Vidare söker vi dig som:
- Har minst 3 års erfarenhet av redovisningsarbete med hantering av fakturor och kontering.
- Erfarenhet från fastighetsbolag och momshantering
- Kunskap i Visma Control, Palette och Agresso är meriterande.

Det är av stor betydelse att du är organiserad, proaktiv och utåtriktad med en god social förmåga. Arbetet ställer också höga krav på att du är självgående och har en förmåga att se vad som behöver göras.

Övrigt
Start: Omgående
Omfattning: Heltidstjänst i ca 6 månader
Arbetstid: 8:00-17:00
Plats: Göteborg

Vi värderar dina egenskaper högt och ser gärna att du har en bakgrund inom idrotts- eller föreningslivet. Berätta vilken aktivitet du utövat, på vilket sätt det har format dig som person samt hur du tror att detta påverkar dig i en roll som receptionist. Vidare söker vi dig som ställer dig bakom PerformIQs värdegrund och värdesätter en jämn ålders- och könsfördelning såväl som etnisk samt kulturell mångfald.

Skicka in din ansökan genom att trycka på ”ansök”


Om PerformIQ
PerformIQ är ett auktoriserat bemannings- och rekryteringsföretag med en unik profil. Vi erbjuder personal med bakgrund inom idrotts- och föreningslivet kombinerat med utbildning och arbetslivserfarenhet. Genom idrotten har våra konsulter utvecklat prestationshöjande egenskaper och därmed skapat rätt verktyg för att lyckas bättre i arbetslivet.
Som konsult hos PerformIQ omfattas du av kollektivavtal, vilket innebär att du kan känna dig trygg med dina anställningsvillkor hos oss. På PerformIQ ser vi oss själva som ett lag där alla medarbetare är lika viktiga och vi behandlar våra konsulter som lagkamrater. När du blir en del av vårt lag får du en tränare som finns tillgänglig för dig under hela din anställning. För mer information, besök www.performiq.se

Kontaktpersoner på detta företaget

Åsa Almgren
073-353 75 14
Caroline Palm

Henrik Petré

Carl Henrik Monsén

Lina Beaman

Åsa Almgren

Edvard Sjöberg
073 353 75 13
Christian Simon

Henrik Petré

Hanna Mattsson
0733-53 75 17

Sammanfattning

  • Arbetsplats: PerformIQ AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 14 oktober 2021
  • Ansök senast: 18 november 2021

Besöksadress

Birger Jarlsgatan 34
None

Postadress

Sveavägen 159
Stockholm, 11346

Liknande jobb


20 december 2024