Ekonomiassistent till kund i Göteborg

Ekonomiassistent till kund i Göteborg

Arbetsbeskrivning

Tjänstebeskrivning & erbjudande
Är du en självgående, proaktiv och noggrann person? Är du strukturerad, administrativ och initiativtagande, på jakt efter en spännande utmaning? Då kan tjänsten som ekonomiassistent hos vår kund i Göteborg vara något för dig!

Beskrivning av arbetsuppgifter:
Som ekonomiassistent kommer du jobba hos ett väletablerat bostadsbolag, och ansvara för fakturahantering, såväl som kontering. Arbetet innebär ansvar för en effektiv hantering av leverantörsfakturor och ska finnas som stöd till medarbetarna och svarar på konterings- och hanteringsfrågor.
Detta uppdrag är på heltid Mån-Fre och löper under 6 månader med chans till förlängning.

Dina arbetsuppgifter innebär exempelvis:
- Skapa kundfakturor Fast2
- Avdrag / tillägg i Fast2
- Skapa kundfakturor i Agresso
- Registrera bokföringsordrar
- Veckovis kontroll av husvärdars inkorg. Inför bokslut detaljerad genomgång och veckorna där emellan översiktlig (förfallna, frånvaro, stort antal).
- Förbereda Fördelningar/Abonnemang på leverantörsfakturor som skickas till HK
- Utbildning av husvärdar tillsammans med ekonom på distriktet


Personprofil
Vi söker dig som är strukturerad, ansvarskännande och initiativtagande.
Vidare söker vi dig som:
- Har erfarenhet av redovisningsarbete med hantering av fakturor och kontering.
- Erfarenhet från fastighetsbolag och momshantering
- Kunskap i Visma Proccedo, Fast2 och Agresso är meriterande.

Det är av stor betydelse att du är organiserad, proaktiv och utåtriktad med en god social förmåga. Arbetet ställer också höga krav på att du är självgående och har en förmåga att se vad som behöver göras.

Övrigt
Start: Omgående
Omfattning: Heltidstjänst i ca 6 månader
Arbetstid: 8:00-17:00
Plats: Göteborg

Vi värderar dina egenskaper högt och ser gärna att du har en bakgrund inom idrotts- eller föreningslivet. Berätta vilken aktivitet du utövat, på vilket sätt det har format dig som person samt hur du tror att detta påverkar dig i en roll som receptionist. Vidare söker vi dig som ställer dig bakom PerformIQs värdegrund och värdesätter en jämn ålders- och könsfördelning såväl som etnisk samt kulturell mångfald.

Skicka in din ansökan genom att trycka på ”ansök”


Om PerformIQ
PerformIQ är ett auktoriserat bemannings- och rekryteringsföretag med en unik profil. Vi erbjuder personal med bakgrund inom idrotts- och föreningslivet kombinerat med utbildning och arbetslivserfarenhet. Genom idrotten har våra konsulter utvecklat prestationshöjande egenskaper och därmed skapat rätt verktyg för att lyckas bättre i arbetslivet.
Som konsult hos PerformIQ omfattas du av kollektivavtal, vilket innebär att du kan känna dig trygg med dina anställningsvillkor hos oss. På PerformIQ ser vi oss själva som ett lag där alla medarbetare är lika viktiga och vi behandlar våra konsulter som lagkamrater. När du blir en del av vårt lag får du en tränare som finns tillgänglig för dig under hela din anställning. För mer information, besök www.performiq.se

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Lindmark

Sara Lindmark
0733-537521
Erica Owen

Caroline Gustafsson

Alexandra Berg

Sara Lindmark

Alva Grell

Mattias Söderberg

Petra Davidsson

Mattias Söderberg

Sammanfattning

  • Arbetsplats: PerformIQ Work AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 3 november 2022
  • Ansök senast: 18 november 2022

Besöksadress

Hyllie Boulevard 11, Limhamn
None

Postadress

Hyllie Boulevard 11
Limhamn, 21532

Liknande jobb


21 november 2024