OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Nu söker vi en ekonomiassistent till kund i centrala Södertälje. Välkommen in med din ansökan!
Arbetsuppgifter
Som ekonomiassistent kommer du tillhöra redovisningsenheten som är en central funktion inom kommunen. Vi söker ekonomiassistenter som ska hjälpa till i försäljningsprocessen. Du arbetar i team tillsammans med övriga på enheten för att säkerställa kvaliteten i den löpande redovisningen.
Arbetsuppgifter inom redovisningen som kan förekomma:
• Hantera inkommande betalningar
• Hantera återbetalningar
• Besvara kundmejl gällande påminnelser, anstånd m.m.
• Hantera ärenden gällande dödsbon, konkurser m.m.
• Ta hand om postreturer
Vem är du?
• Erfarenhet inom ekonomi/redovisning. Goda kunskaper inom reskontra och bokföring
• Goda kunskaper i Excel och Word
• Förmåga att uttrycka sig väl i tal och skrift i svenska
• Kunskaper av större ekonomisystem
Meriterande är om du har erfarenhet av ERP (fd. Agresso) och kommunal redovisning
Du erbjuds
Tjänsten är på heltid, 100%. Planerad start omgående eller så snart som möjligt och löper cirka 3–6 månader, med chans till förlängning. Du erbjuds ett konsultuppdrag via oss hos vår kund. Vid frågor angående tjänsten är du varmt välkommen att kontakta ansvarig konsultchef Kajsa Lidén på kajsa.liden@jurek.se
Om verksamheten
Jurek Rekrytering & Bemanning är ett starkt växande företag med fokus på flexibla och kundanpassande rekryterings- och bemanningslösningar. Genom vårt nytänkande och entreprenöriella arbetssätt är vi unika i Sverige idag. Våra uppdrag är främst inom juridik, ekonomi, HR, administration samt marknad och management
Kontaktpersoner på detta företaget
Malin Sjöström
0709-721470
Susanna Filipsson
Rakel Jarl
Caroline Frödén
0766 33 14 44
Jenny Larsson
Ulriikka Uittomäki
Berivan Mohammed
Malin Alexandersson
Thomas Eklöf
Rakel Jarl
070-972 13 52