OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Kombinerad roll som Administratör / Ekonomiassistent till stor kund i Stockholm.
Nu söker vår kund, ett stort IT-bolag i Stockholm en strukturerad och systemkunnig person som vill arbeta i en kombinerad roll som Administratör / Ekonomiassistent. Så är du en fena på siffror och tycker om att ha struktur och ordning i ditt arbete? Läs då vidare om rollen. Välkommen med din ansökan!
Ditt anställningserbjudande
En trevlig arbetsplats där alla på olika sätt är en viktigt del av företagets utveckling och avdelning. Som ekonomiassistent är påverkansmöjligheten stor. Vi sätter stort värde i att samarbeta och lösa vardagliga utmaningar tillsammans. Kompetensbreddning inom avdelningen gynnar din egna utveckling genom möjlighet till olika typer av arbetsuppgifter och uppdrag inom området för ekonomi.
Som konsult hos oss på TNG är det också oerhört viktigt att du trivs och känner dig trygg i din anställning. Vi är ett auktoriserat bemanningsföretag med kollektivavtal. Det innebär att du som konsult omfattas av kollektivavtalets villkor för exempelvis lön, försäkringar, tjänstepension och semester.
Dina arbetsuppgifter
Teamet ansvarar för hantering av administrativa uppgifter för våra interna kunder runt om i landet. Du kommer bland annat att få sätta dig in i verksamhetens processer, upprätta manualer och hantera inkommande leverantörsfakturor.
Arbetsuppgifter för tjänsten som ekonomiassistent:
• Utföra kontakts- och orderhantering, samt följa upp och bevaka nya inkomanda kon-traktsavtal och order i vårt projektsystem, POB
• Utföra fakturering för tilldelat ansvarsområde och att säkerställa alla delmoment som är knutna till fakturering.
• Koordinera samt säkerställa koordinering av resurser i leveransprocessen, i samarbete med interna resurser och våra kunder.
• Kontering av leverantörsfakturor
• Periodiseringar av kostnader
• Service till våra interna kunder via outlook och teams
Värt att veta
Arbetsplats är på vår kunds kontor i Kista med arbetstider 8.00-17.00 varje dag och de tillämpar en hybridmodell där de kombinerar att arbeta på kontoret med hemarbete. Uppdraget är ett konsultuppdrag på 8 månader med goda möjligheter till förlängning. Tjänsten startar omgående.
Du kommer alltså att vara anställd som konsult hos oss på TNG och ha en dedikerad Konsultchef vid din sida, som säkerställer din trivsel och utveckling under uppdragets gång.
Våra förväntningar
För att lyckas och framför allt trivas i rollen ser vi att du har gymnasial utbildning eller motsvarande inom ekonomi, ett par års erfarenhet inom liknande arbetsuppgifter såsom fakturering av tjänsteverk-samhet, förståelse för bokföring och intäktsavräkning i tjänsteprojekt, processdokumentation såsom manualskrivning, systemvana samt snabbt kunna sätta dig in i nya system och processer.
Du behöver ha goda kunskaper i Officepaketet generellt framför allt Excel och Word och goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift.
Intresserad?
Detta är ett bemanningsuppdrag vilket innebär att du kommer att bli anställd av oss på TNG och arbeta som konsult på plats hos vår kund. Vi sköter hela rekryteringsprocessen på ett fördomsfritt och kompetensbaserat sätt. Är du intresserad av tjänsten, ansök snarast! Urvalet sker löpande och tjänsten kan tillsättas före sista ansökningsdatum. Vänligen sök via vårt ansökningsformulär då vi inte tar emot ansökningar via email. Du söker enkelt med ditt CV eller LinkedIn-profil, och alltid utan personligt brev. Motivera istället kort i ansökningsformuläret varför du söker jobbet. Du kan sedan följa din ansökan live via hemsidan. Har du frågor är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare.
Kontaktpersoner på detta företaget
Sara Scheef
08-410 690 50
Sinisa Strbac
Jonas Olsson
08-410 639 22
Jennie Mannesten
08-21 92 05
Dana Jennerström
08-410 639 23
Dana Jennerström
Marcus Eriksson
Maria Tedsjö
0709-76 48 95
Malin Löwdahl
08-410 639 29
Pär Johansson
070-350 03 07