Ekonomiassistent till kund i Stockholm!

Ekonomiassistent till kund i Stockholm!

Arbetsbeskrivning

Ekonomiassistent till IT Bolag i Stockholm!

Ekonomiassistent inom leverantörsreskontra och kundreskontra till kund i Stockholm. Har du erfarenhet av excel, inkasso och är noggrann samt strukturerad? Då är denna tjänst något för dig! Välkommen med din ansökan redan idag.

Ditt anställningserbjudande

Vår kund har kul på jobbet och alla medarbetare är en viktig del i deras gemensamma utveckling av avdelningen. Påverkansmöjligheten här är stor och de sätter stort värde i att samarbeta och lösa vardagliga utmaningar tillsammans.

Kompetensbreddning inom avdelningen gynnar den egna utvecklingen genom möjlighet till olika typer av arbetsuppgifter och uppdrag inom området för ekonomi.

Dina arbetsuppgifter

• Kontering av leverantörsfakturor
• Periodiseringar av kostnader via leverantörsfakturor
• Löpande arbetsuppgifter såsom mailsupport, telefon
• Bedömning av stoppad order pga förfallna utgående fakturor
• Kravstoppade fakturor
• Proaktiv kundkontakt
• Utredning oplacerade betalningar
• Vissa förekommande arbetsuppgifter relaterade till bokslut
• Inkasso både inkommande och utgående fakturor
• Service till våra interna kunder

Värt att veta

Detta är ett konsultuppdrag på 8 månader med start omgående. Placering är i Kista och arbetstiderna är måndag-fredag kl. 8-17. Företaget tillämpar en en hybridmodell där de varvar hemarbete med arbete på kontoret.

Våra förväntningar

För att lyckas i rollen har du gymnasial utbildning eller motsvarande inom ekonomi samt ett par års erfarenhet inom liknande arbetsuppgifter som ekonomiassistent. Du har vana att arbeta med periodiseringar och kontering av fakturor. Det är ett plus om du har erfarenhet av bokslutsarbete, representation och momsfrågor.

Vidare behöver du ha goda kunskaper i Officepaketet generellt och framför allt Excel, där pivottabell och vlockup kunskaper krävs.

Meriterande systemkunskaper: Navision och/eller SAP samt Palette.

Som person är du strukturerad, noggrann och har en god samarbetsförmåga. Du är lyhörd och tar ansvar för dina arbetsuppgifter.

Intresserad?
Detta är ett bemanningsuppdrag vilket innebär att du kommer att bli anställd av oss på TNG och arbeta som konsult på plats hos vår kund. Vi sköter hela rekryteringsprocessen på ett fördomsfritt och kompetensbaserat sätt. Är du intresserad av tjänsten, ansök snarast! Urvalet sker löpande och tjänsten kan tillsättas före sista ansökningsdatum. Vänligen sök via vårt ansökningsformulär då vi inte tar emot ansökningar via email. Du söker enkelt med ditt CV eller LinkedIn-profil, och alltid utan personligt brev. Motivera istället kort i ansökningsformuläret varför du söker jobbet. Du kan sedan följa din ansökan live via hemsidan. Har du frågor är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Scheef
08-410 690 50
Sinisa Strbac

Jonas Olsson
08-410 639 22
Jennie Mannesten
08-21 92 05
Dana Jennerström
08-410 639 23
Dana Jennerström

Marcus Eriksson

Maria Tedsjö
0709-76 48 95
Malin Löwdahl
08-410 639 29
Pär Johansson
070-350 03 07

Sammanfattning

  • Arbetsplats: TNG Group AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 25 oktober 2022
  • Ansök senast: 24 november 2022

Besöksadress

Korsgatan 3, Göteborg
None

Postadress

Västra Järnvägsgatan 15
Stockholm, 10132

Liknande jobb


21 november 2024