Ekonomiassistent till kund i Strängnäs

Ekonomiassistent till kund i Strängnäs

Arbetsbeskrivning

Är du en självständig ekonomiassistent med erfarenhet av fakturering? Då kan du vara den vi söker!

Om uppdraget

Vår kund, som är en kommunal verksamhet söker nu en ekonomiassistent till ett tidsbegränsat uppdrag fram till mars. Uppdraget påbörjas omgående och är på heltid 100%. Arbetstiderna är förlagda till vardagar mellan kl. 07-16, med en viss flexibilitet. I denna tjänst är du anställd på Bemannia som konsult, och arbetar hos vår kund i Strängnäs. Det finns även möjlighet till distansarbete en till två dagar i veckan.

Dina arbetsuppgifter

I rollen som ekonomiassistent kommer du främst arbeta med fakturahantering samt in/ut betalningar. Verksamheten står även inför ett byte av ekonomisystem, vilket kräver en del förberedelser i år och under bokslutsarbetet. Vi söker därför dig som har tidigare erfarenhet av systemen Xpand och/eller Fenix.

Arbetsuppgifterna kan också bestå av att:

- Konteringar

- Avstämningar

Dina kvalifikationer

- Gymnasium eller likvärdig utbildning.

- Minst fem (5) års arbetslivserfarenhet som ekonomiassistent.

- Goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt.

- Kunskaper i fastighetssystemet Xpand och/eller i ekonomisystemet Fenix.

- Erfarenhet av ekonomiarbete från fastighetsbranschen.

- Kunna kommunicera obehindrat på svenska, såväl i tal som skrift.

- Kunna arbeta självständigt.

- Ha ett systematiskt arbetssätt och vara noggrann.

Vad vi erbjuder dig

Som konsult på Bemannia erbjuder vi dig en nära kontakt med din konsultchef och en möjlighet till fler uppdrag via oss. Hos oss får du utvecklas på lärorika arbetsplatser och känna att din kompetens kommer till nytta.

Om ansökan

Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Ladda gärna upp ditt cv i word-format och på svenska. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag, 27/10.

Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare, Elvira Henningsson, elvira.henningsson@bemannia.se.

För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss under kontorstid på 010 264 46 24

Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Bemannia har ramavtal med merparten av Sveriges Myndigheter och Sveriges kommuner, dess förvaltningar och bolag. Bemannia är medlem i Kompetensföretagen och är ett auktoriserat Bemanningsföretag och Rekryteringsföretag samt har kollektivavtal med Unionen, Akademikerna, SEKO samt LO och Hotell- och Restauranganställdas förbund. Bemannia är certifierat enligt SS-EN ISO 9001:2015, Ledningssystem för kvalitet, SS-EN ISO 14001:2015, Miljöledningssystem - krav och vägledning, SS-ISO 45001:2018, Ledningssystem för arbetsmiljö och SS-ISO/IEC 27001:2013 Ledningssystem för informationssäkerhet

Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 40 år.

Kontaktpersoner på detta företaget

Annahita Yassarati

Kristina Fransson

Alexandra Lindholm

Linda Solini

Malin Strandberg

Lisa Målberg

David Målsäter

Madeleine Fransson
08 – 122 00 450
Antonia Rodhe

Erika Hansson

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Bemannia
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 23 oktober 2023
  • Ansök senast: 27 oktober 2023

Besöksadress

Sveavägen 155, Stockholm
None

Postadress

Sveavägen 155
Stockholm, 11346

Liknande jobb


21 november 2024