Ekonomiassistent till kund i Växjö, omgående start

Arbetsbeskrivning

Är du den sociala ekonomen vi söker?

Dina arbetsuppgifter

Som ekonomiassistent hos vår kund hjälper du ekonomiansvarig i dess vardag. Du kommer bland annat sköta löpande fakturering och registrera fakturor. I din roll kommer även visst administrativ arbete att ingå, såsom receptionsarbete och administrativt stöd på kontoret.
På sikt växer du in i rollen och kommer att hjälpa till vid credit management.


Om företaget

Vår kund tillhör en multinationell koncern inom byggbranschen, där man är inriktad på aluminiumprofiler och programvara som hjälper den enskilde byggfirman i dess dagliga arbete. Koncernspråket är engelska men i Växjö pratar man givetvis svenska. Trots den multinationella koncernen kommer du att bli en del i ett tight gäng som alla ställer upp för alla.

Din profil

Du är minst gymnasieekonom med någon erfarenhet av redovisning (ytterligare kurs eller arbete), svenska och engelska talar och skriver du flytande. Talar och skriver du tyska är det meriterande, likaså om du har erfarenhet av SAP. Har du dessutom erfarenhet från andra redovisningsprogram och körkort så är det bara bra.

Vi ser att du som person är en frisk fläkt med ett glatt humör. Att du är strukturerad förutsätter vi. Vidare är du ansvarsfull och service minded. Vi ser gärna att du bor i Växjö eller kan tänka dig att flytta dit.


Om oss

Som anställd på Framtiden kan du känna dig trygg. Samtliga våra tjänster omfattas utav kollektivavtal vilket ger dig avtalsenliga villkor gällande semester, lön, pension, sjukfrånvaro etc.
Som anställd på Framtiden får du alltid en personalansvarig som finns tillgänglig för dig under hela anställningsperioden. Dennes uppgift är att hjälpa dig att utvecklas i din yrkesroll samt att säkerställa att du trivs på din arbetsplats.

Framtiden AB är ett rekryterings- och bemanningsföretag och vår specialitet är Unga Talanger. Det innebär att vi hjälper våra kunder att hitta de bästa medarbetarna som fortfarande är i början av sin karriär. Just nu har vi hundratals lediga jobb.

Framtiden AB arbetar med både bemanning och rekrytering och vår idé är att minska avståndet mellan utbildningen och arbetslivet. Vi gör vad vi heter – hjälper våra kunder till en bättre framtid genom den personal som vi förmedlar.

För denna tjänst kommer du vara anställd av oss på Framtiden AB och arbeta som konsult hos ett av våra kundföretag.

Villkor

Omfattning: 75-80% till årsskiftet med möjlighet till förlängning
Start: Snarast
Urval för tjänsten sker löpande så tveka inte att skicka in din ansökan redan idag.

Kontaktpersoner på detta företaget

Linda Gustavsson

Johanna Ahlstrand
0735 16 89 74
Ebba Andersson

Linda Gustavsson
0707-952 832
Karin Adin
0707-661445
Karin Adin
0707-66 14 45
Karin Adin
0735 - 16 89 70
Jennie Forsell
0739 - 55 76 16
Moa Jäder
0707-663955
Sofie Johansson
0735-168996

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Framtiden AB Stockholm
  • 1 plats
  • 3 - 6 månader
  • Deltid
  • Enligt Överenskommelse
  • Deltid Visstidsanställning
  • Publicerat: 24 juni 2014

Besöksadress

Teknikringen 10
None

Postadress

Warfvinges väg 29
Stockholm, 11251

Liknande jobb


1 november 2024

Ekonomiassistent

Ekonomiassistent

1 november 2024

Ekonomiansvarig

1 november 2024