Ekonomiassistent till kund inom fastighetsbranschen

Ekonomiassistent till kund inom fastighetsbranschen

Arbetsbeskrivning

Vill du arbeta i en spännande och omväxlande miljö på ett välskött och stabilt företag inom fastighetsbranschen? Är du serviceinriktad, nyfiken och tycker om ekonomirelaterade arbetsuppgifter? Sök då tjänsten som ekonomiassistent  till vår kund i Kungshamn redan idag!

Om tjänsten
Som ekonomiassistent kommer du att arbeta med vanligt förekommande arbetsuppgifter på en ekonomiavdelning men också andra administrativa uppgifter relaterat till bolaget. Du kommer att assistera ekonomichefen med det dagliga ekonomiarbetet med varierande arbetsuppgifter så som hantering av löpande bokföring, leverantörsreskontra, fakturering samt lönehantering. Företaget använder idag ekonomisystemet Xor samt lönesystemet Kontek lön.

Tjänsten som Ekonomiassistent är ett konsultuppdrag i Kungshamn på ca fyra månader med möjlighet till förlängning.
Arbetstiderna är ordinarie kontorstid måndag-fredag 08.00-17.00. 

I din roll som Ekonomiassistent kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter innebära:
• Löpande bokföring
• Förberedelse av bokslut
• Leverantörsreskontra
• Fakturering
• Löneadministration
• Övriga vanligt förekommande arbetsuppgifter som sker på en ekonomiavdelning.

Om dig
För att trivas i rollen som Ekonomiassistent ser vi att du har ett gediget intresse för ekonomiområdet. Därtill har du en fallenhet för siffror samt ett strukturerat och noggrant arbetssätt. Som person är du en initiativtagande och mogen person. Vidare har du en god kommunikationsförmåga, är kvalitetsmedveten och har en prestigelöshet som driver dig framåt.
Har du tidigare erfarenhet av liknande arbetsuppgifter, i synnerhet från fastighetsbranschen, är det meriterande.

Kvalifikationer för tjänsten är:

• Du har en examen inom ekonomi eller dokumenterad likställd erfarenehet
• Du har tidigare erfarenhet av liknande arbetsuppgifter
• Du är van användare av affärssystem, med fördel Xor och Kontek lön

Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare:

Tobias Jacobsson via tobias.jacobsson@adecco.se

Har du frågor angående registrering, var god kontakta Adeccos Kandidatsupport:
info@adecco.se

Välkommen med din ansökan!

Ekonomiassistent, Ekonomiadministratör, Xor, Kontek, Administration, Lön, Kungshamn, Adecco

Kontaktpersoner på detta företaget

Tove Östberg

Leila Mekidiche
08-598 981 58
Per Östman
0736847137
Lovisa Kvam
0859898002
Sandra Jonsson
08-598 980 22
Annmarie Lund

Linda Josephson
08-598 980 00
Lena Wassen
0736847486
Zandra Briseid
08-59898006
Mary Cairns
0736847147

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Adecco Sweden AB
  • 1 plats
  • 3 månader – upp till 6 månader
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 28 april 2022
  • Ansök senast: 20 maj 2022

Besöksadress

Kungsgatan 60
None

Postadress

Kungsgatan 60
STOCKHOLM, 10224

Liknande jobb


20 december 2024