OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi på SJR söker nu en ekonomiassistent till både kund och leverantörsreskontra till ett trivsamt bolag på Söder. Du kommer att jobba tillsammans med ett gäng härliga kollegor och kunden är verksam inom olika områden och har ca 100 bolag. Uppdraget är start omgående och fram till 2021-12-31.
Arbetsuppgifter;
Du kommer att jobba med både kund och leverantörsreskontran och dina dagliga arbetsuppgifter kommer b.la vara;
- Kontrollera och kontera leverantörsfakturor
- Hantera fakturor och betalningspåminnelser
- Skapa fil med leverantörsbetalningar
- Boka kundinbetalningar
- Skapa kundfakturor
- Avstämningar
I denna tjänst jobbar man med några egna bolag samt delar vissa arbetsuppgifter med gruppen. Kunden vill gärna att man är med och utvecklar processer och effektivisera rutinerna.
Vem söker vi;
Vi söker dig som har en eftergymnasial utbildning inom ekonomi och har jobbat med liknande arbetsuppgifter tidigare. Du har lätt för att sätta dig in olika system då kunden har digitaliserat mycket och jobbar idag i Agressos nyaste version ERP. Du ska vara flytande i tal och skrift i både svenska och engelska.
För att trivas hos kunden bör du vara driven, prestigelös och lösningsfokuserad. Du är hjälpsam och trivs i en grupp med bra samarbete. Du är anpassningsbar, flexibel och bidrar med härlig energi.
Låter det som du? Varmt välkommen med din ansökan.
Ansökan;
Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. Sista ansökningsdag är 2021-05-15.
Tänk på att din ansökan inte ska innehålla uppgifter kring hälsa, medborgarskap, sexuell läggning eller medlemskap i fackförening. Notera även att vi tyvärr inte kan ta emot CV via e-post.
Varmt välkommen med din ansökan!
För information om hur vi behandlar kandidaters personuppgifter se vår integritetspolicy: https://sjr.se/gdpr/integritet... (https://sjr.se/gdpr/integritetspolicy/)
Konsult hos SJR
Att arbeta som konsult hos SJR innebär att du blir en del av en dedikerad organisation med kompetens att ge dig perfekta förutsättningar att utvecklas både inom din yrkesroll och på ett personligt plan. Du får tillgång till vårt stora nätverk av intressanta företag och uppdragsgivare och därmed en unik möjlighet att ta din karriär till nästa steg.
Vi på SJR bryr oss om vår personal och tillsammans med oss får du en långsiktig partner som ger dig trygghet och stöd. Vi är lyhörda för dina behov och du kommer att ha en nära relation med din konsultchef som hjälper dig med dina utmaningar.
Om företaget
SJR in Sweden (SJR) är ett av Sveriges ledande och mest erfarna bolag inom rekrytering och konsultlösningar. Ända sedan starten 1993 har vi varit specialiserade inom såväl personlighetsbedömning som de områden vi rekryterar till, vilket ger oss en unik förmåga att utifrån högt ställda krav matcha rätt kompetens med rätt uppdragsgivare. Vi erbjuder specialistkompetens inom Finance, HR, Supply Chain och IT.
SJR är idag cirka 550 medarbetare med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Helsingborg och Uppsala. Koncernen består av moderbolaget SJR in Scandinavia AB med dotterbolagen SJR in Sweden AB, Ogunsen AB, SJR IT AB och WES AB.
Titel: Ekonomiassistent
Kontaktpersoner på detta företaget
Tomas Vinnersten
Magnus Mellborg
Karin Fors
031-333 54 75
Liza Dahlin
0766-471620
Liina Fagerberg
031-750 33 91
Caroline Karlsson
031-333 54 71
Charlotte Jerleke
Magnus Mellborg
+46 766 47 16 18
Rebecca Dellborg
+46 70 471 59 02
Amanda Karlsson
031-333 54 88