Ekonomiassistent till kundreskontra

Ekonomiassistent till kundreskontra

Arbetsbeskrivning

Vi på SJR söker nu dig som har erfarenhet från att ha jobbat på en större ekonomiavdelning med intäkts och kundreskontraprocessen och är trygg i den. Kunden sitter centralt i Stockholm och uppdraget är start i augusti.

Arbetsuppgifter;
Du kommer att jobbat tillsammans med dina kollegor i kundreskontragruppen i huvudsak med;

- Löpande bokföring
- Avstämningar
- Utredningar

I tjänsten ingår även mail och telefon gällande kundreskontran och intäktsredovisning både internt men även externt. Du kommer även att kvalitetssäkra intäktsprocessen.

Vi söker dig;
Som minst har en gymnasieekonomisk utbildning. Du ska tidigare ha erfarenhet från en kundreskontraavdelning och ha en stor förståelse för det ekonomiska flödet. Du har lätt för att sätta dig in i olika system och är duktig på Excel. Har du tidigare jobbat i shared servicecenter är det en merit men inget krav.

För att lyckas i rollen som ekonomiassistent hos vår kund tror vi att du är driven, resultatfokuserad samtidigt som du jobbar strukturerat och noggrant. Du trivs med att vara en i teamet samtidigt som du kan ta egna initiativ. Du är prestigelös och flexibel och sprider härlig stämning omkring dig.

Varmt välkommen med din ansökan!

Ansökan
Konsultuppdraget startar i augusti till mars 2021. Därefter kan det bli förlängning alt. övergång till kunden. Vi intervjuar löpande och tjänsten kommer att tillsättas så snart som möjligt.

Tänk på att din ansökan inte ska innehålla uppgifter kring hälsa, medborgarskap, sexuell läggning eller medlemskap i fackförening. Notera även att vi tyvärr inte kan ta emot CV via e-post.

För information om hur vi behandlar kandidaters personuppgifter se vår integritetspolicy: https://sjr.se/gdpr/integritet... (https://sjr.se/gdpr/integritetspolicy/)

Konsult hos SJR
Att arbeta som konsult hos SJR innebär att du blir en del av en dedikerad organisation med kompetens att ge dig perfekta förutsättningar att utvecklas både inom din yrkesroll och på ett personligt plan. Du får tillgång till vårt stora nätverk av intressanta företag och uppdragsgivare och därmed en unik möjlighet att ta din karriär till nästa steg.

Vi på SJR bryr oss om vår personal och tillsammans med oss får du en långsiktig partner som ger dig trygghet och stöd. Vi är lyhörda för dina behov och du kommer att ha en nära relation med din konsultchef som hjälper dig med dina utmaningar.

Om företaget
SJR in Sweden (SJR) är ett av Sveriges ledande och mest erfarna bolag inom rekrytering och konsultlösningar. Ända sedan starten 1993 har vi varit specialiserade inom såväl personlighetsbedömning som de områden vi rekryterar till, vilket ger oss en unik förmåga att utifrån högt ställda krav matcha rätt kompetens med rätt uppdragsgivare. Vi erbjuder specialistkompetens inom Finance, HR, Supply Chain och IT.

SJR är idag cirka 550 medarbetare fördelade på tre regioner - Stockholm, Väst och Syd, med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö och Helsingborg. Koncernen består av moderbolaget SJR in Scandinavia AB med dotterbolagen SJR in Sweden AB, Ogunsen AB, SJR IT AB och WES AB.



Titel: Ekonomiassistent kundreskontra

Kontaktpersoner på detta företaget

Tomas Vinnersten

Magnus Mellborg

Karin Fors
031-333 54 75
Liza Dahlin
0766-471620
Liina Fagerberg
031-750 33 91
Caroline Karlsson
031-333 54 71
Charlotte Jerleke

Magnus Mellborg
+46 766 47 16 18
Rebecca Dellborg
+46 70 471 59 02
Amanda Karlsson
031-333 54 88

Sammanfattning

  • Arbetsplats: SJR
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 30 juni 2020
  • Ansök senast: 17 december 2020

Besöksadress

Kullagatan 8, Helsingborg
None

Postadress

Kullagatan 8
Helsingborg, 25220

Liknande jobb


21 november 2024