Ekonomiassistent till kundreskontra

Ekonomiassistent till kundreskontra

Arbetsbeskrivning

SJR söker nu en erfaren ekonomiassistent inom kundreskontra för ett uppdrag hos en av våra kunder med kontor i Solna inom bygg/fastighetsbranschen. Detta är ett konsultuppdrag med anställning hos oss på SJR, med start under april och som pågår i 6 månader. Därefter blir du direktanställning hos vår kund.

Arbetsuppgifter;
Du kommer att ingå i ett ekonomiteam där du kommer ha ansvar för kundreskontran tillsammans med 3 andra kollegor.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer främst vara hela Kundreskontran med bl.a.;
- Bokning & matchning ankommande betalningar samt utredning av differenser
- Avstämningar
- Fakturering
- Krav- och påminnelsehantering
- Attest av utbetalningar

Vem söker vi?
För denna roll tror vi att du som söker har flera års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter. Vi söker dig som är trygg i din yrkesroll och trivs i en roll inom kundreskontra. Kunden har stora fakturaflöden och vi ser att du har jobbat i något stort affärssystem tidigare och har du jobbat i Agresso är det starkt meriterande.

Du är van att arbeta självständig och vågar ta egna initiativ där det behövs, samtidigt som du trivs i en grupp. Vidare är du noggrann, strukturerad och prestigelös. Du är positiv och lösningsfokuserad och självklart sprider du härlig energi omkring dig.

Visst låter det som en rolig roll? Varmt välkommen med din ansökan!

Ansökan;
Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. Sista ansökningsdag är 2022-04-01.

Tänk på att din ansökan inte ska innehålla känsliga personuppgifter, såsom exempelvis uppgifter om hälsa, religiös eller filosofisk övertygelse, politiska åsikter eller facktillhörighet. I det fall den sökta tjänsten medför ekonomiskt ansvar kommer en kreditupplysning att genomföras avseende slutkandidaten.

Konsult hos SJR
Att arbeta som konsult hos SJR innebär att du blir en del av en dedikerad organisation med kompetens att ge dig perfekta förutsättningar att utvecklas både inom din yrkesroll och på ett personligt plan. Du får tillgång till vårt stora nätverk av intressanta företag och uppdragsgivare och därmed en unik möjlighet att ta din karriär till nästa steg.

Vi på SJR bryr oss om vår personal och tillsammans med oss får du en långsiktig partner som ger dig trygghet och stöd. Vi är lyhörda för dina behov och du kommer att ha en nära relation med din konsultchef som hjälper dig med dina utmaningar.

Om företaget
SJR in Sweden (SJR) är ett av Sveriges ledande och mest erfarna bolag inom rekrytering och konsultlösningar. Ända sedan starten 1993 har vi varit specialiserade inom såväl personlighetsbedömning som de områden vi rekryterar till, vilket ger oss en unik förmåga att utifrån högt ställda krav matcha rätt kompetens med rätt uppdragsgivare. Vi erbjuder specialistkompetens inom Finance, HR, Supply Chain och IT.

SJR är idag cirka 550 medarbetare med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Helsingborg och Uppsala. Koncernen består av moderbolaget SJR in Scandinavia AB med dotterbolagen SJR in Sweden AB, Ogunsen AB, SJR IT AB och WES AB.


För information om hur vi behandlar kandidaters personuppgifter se vår Integritetspolicy (https://sjr.se/integritetspolicy/)

Kontaktpersoner på detta företaget

Tomas Vinnersten

Magnus Mellborg

Karin Fors
031-333 54 75
Liza Dahlin
0766-471620
Liina Fagerberg
031-750 33 91
Caroline Karlsson
031-333 54 71
Charlotte Jerleke

Magnus Mellborg
+46 766 47 16 18
Rebecca Dellborg
+46 70 471 59 02
Amanda Karlsson
031-333 54 88

Sammanfattning

  • Arbetsplats: SJR
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 2 mars 2022
  • Ansök senast: 1 april 2022

Besöksadress

Kullagatan 8, Helsingborg
None

Postadress

Kullagatan 8
Helsingborg, 25220

Liknande jobb


21 november 2024