Ekonomiassistent till kundreskontra

Arbetsbeskrivning

Presentation
Vill du arbeta i ett bolag med fart och fläkt samt trivs i rollen som ekonomiassistent? Är du driven och vill jobba i en bred tjänst inom kundreskontra? Då kan just du vara den vi söker.

För kunds räkning söker vi på Poolia nu en ekonomiassistent som har erfarenhet från kundreskontra. Företaget är en installations och servicepartner med verksamhet i Norden. Du kommer att tillhöra ett team om 3 personer med en teamleader i gruppen. Tjänsten som är på heltid förväntas tillträdas omgående och för rätt person finns möjlighet till anställning hos kund. Företaget sitter i härliga lokaler strax söder om Stockholm city.

Urval och intervjuer sker löpande, välkommen med din ansökan!

Arbetsuppgifter
Som ekonomiassistent inom kundreskontra kommer dina arbetsuppgifter innebära:

- Registrering av nya kunder
- Avprickning av kundinbetalningar
- Följa upp och korrigera inbetalningar som inte är matchade mot faktura
- Bevaka betalda kundfodringar, kontakta kunder och påminna om betalning
- Reda ut fakturafrågor
- Påminnelser
- Hantering av inkasso uppdrag, ackordsförhandlingar, konkurser
- Fakturering av dröjmålsränta
- Reservering av osäkra fodringar
- Avstämning av kundreskontra och närliggande balanskonton
- Kreditbedömningar av nya och befintliga kunder
- Kontakt med interna och externa kunder
- Hantering av kreditgränser i företagets affärssystem
- Administration av ROT/RUT avdrag
- Ansvar att redovisningspolicys följs
- Utveckling och support.

Du rapporterar till ekonomichefen men det dagliga arbetet leds av teamleadern.

Utbildning/erfarenhet
Vi ser gärna att du har en eftergymnasial utbildning inom ekonomi. Du har minst 3 års erfarenhet från kredithantering och indrivningsprocesser. Dina kunskaper i svenska och engelska är mycket goda i såväl tal som skrift. Vidare har du en generellt god datorvana och tidigare erfarenhet från att arbeta i ekonomisystem. Det är meriterande om du har erfarenhet från elektronisk fakturahantering.

Som person söker vi dig som trivs att arbeta i ett team. Du har en förmåga att ligga steget före och arbeta proaktivt med ett inre driv. Du är lösningsorienterad och har starkt fokus på reslutatet. Vidare är du en "doer" som utför ditt arbeta noggrannt med en hög kvalité.



Förmåner
Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät. Vid din sida har du din konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på dina uppdrag.
Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård.

Företagsbeskrivning
Vi tillhör de företag i Sverige som har absolut längst erfarenhet av rekrytering och personaluthyrning inom ekonomi. Detta gör att vi kan erbjuda dig unika möjligheter oavsett om du är CFO, redovisningschef, controller eller löneadministratör - inom ekonomins hela spektra - såväl till privat som till offentlig sektor.

Kontaktpersoner på detta företaget

Jenny Pizzignacco

Asaad Amaya

Frida Aronson

Elisabeth Axelsson

Sebastian Monadjemzadeh

Filippa Finnström
08-555 650 28
Sebastian Monadjemzadeh
08-555 540 12
Anton Rådh

Johan Iggbom

Johan Iggbom

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Poolia Ekonomi AB .
  • 1 plats
  • 3 - 6 månader
  • Heltid
  • Fast lön
  • Heltid Visstid, 3-6 månader
  • Publicerat: 5 juni 2017

Besöksadress

Box 207, Stockholm
None

Postadress

None
., .

Liknande jobb


20 december 2024