Ekonomiassistent till kundreskontran

Arbetsbeskrivning

Är du en erfaren ekonomiassistent inom kundreskontra? Har du lätt för att skapa relationer och jobba mot engelsktalande kunder? Vill du jobba i en liten men familjär grupp? Trivs du i en positiv och föränderlig miljö? Då ska du fortsätta att läsa nedan.

Om tjänsten
Nu söker vi på SJR dig som är en erfaren ekonomiassistent inom kundreskontra och har stor förståelse för hur hela kundreskontraprocessen fungerar. Detta är ett konsultuppdrag på minst 12 månader med stora chans till förlängning eller anställning hos kunden därefter. Uppdrag är start i januari och kunden är belägen i Solna. Det finns stor möjlighet till flexibelt arbetssätt – kunden vill att man är på plats 50%.

Huvudsakliga arbetsuppgifter
I detta uppdrag kommer du i huvudsak att jobba med kundreskontraflödet. Kunden har ett hundratal kunder med stora belopp. Du kommer även ha mycket kommunikation med olika kulturer ute i världen. Du kommer b.la ansvara för;

- Ansvarig för bokföring och utredning av kundinbetalningar
- Ansvarig för krav- och påminnelse processen, deposits samt avbetalningsplaner
- Räntefakturering
- Löpande intercompany avstämning under månaden och avstämningar av kundreskontran
- Löpande uppföljning av kundinbetalningar mot Account managers

Hos kunden kommer du även att vara en support till kunder relaterat till betalning. Du kommer ha ansvaret för att delge säljchefer, CFO och övriga ansvariga varje månad hur det ser ut i kundreskontraflödet och hur ni ska jobba framåt.

Lämplig bakgrund
Du ska minst ha en gymnasial utbildning inom ekonomi och har jobbat som ekonomiassistent inom kundreskontra minst i 3 år. Du har lätt för att sätta dig in system och har du tidigare jobbat i Business Central är det en merit men inget krav. I detta uppdrag kommer du mycket kontakt både på svenska och engelska vilket gör att du måste vara flytande i tal och skrift i båda språken. Kunden jobbar en del i Excel och önskvärt är om man kan b.la V luck up.

Personliga egenskaper
För att trivas hos kunden är en ambitiös lagspelare som är kommunikativ och har lätt för skapa relationer runt om världen. Du kan självständigt driva ditt arbete framåt på ett prestigelöst sätt samtidigt som du jobbar strukturerat. Du har ett stort engagemang för ditt arbete och för att bidra i teamet, både med hjälpsamhet och positivitet. Du är social och trygg i dig själv.

Ansökan
För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta Anette Skantz. Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. Sista ansökningsdag är 2023-12-23.

Varmt välkommen med din ansökan!

Konsult hos SJR
Att arbeta som konsult hos SJR innebär att du blir en del av en dedikerad organisation med kompetens att ge dig perfekta förutsättningar att utvecklas både inom din yrkesroll och på ett personligt plan. Du får tillgång till vårt stora nätverk av intressanta företag och uppdragsgivare och därmed en unik möjlighet att ta din karriär till nästa steg.

Vi på SJR bryr oss om vår personal och tillsammans med oss får du en långsiktig partner som ger dig trygghet och stöd. Vi är lyhörda för dina behov och du kommer att ha en nära relation med din konsultchef som hjälper dig med dina utmaningar.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: SJR in Sweden AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 27 november 2023
  • Ansök senast: 26 december 2023

Liknande jobb


21 november 2024