EKONOMIASSISTENT TILL KUNDRESKONTRAN HOS SICK AB

EKONOMIASSISTENT TILL KUNDRESKONTRAN HOS SICK AB

Arbetsbeskrivning

Vi söker nu efter en driven och initiativtagande Ekonomiassistent med fokus på kundreskontran till SICK. Detta är ett konsultuppdrag på heltid i ca 12 månader med omgående start. Du kommer att utgå från deras fina kontor i Skärholmen.

Om företaget
SICK är en världsledande lösningsleverantör av sensorbaserade applikationer för industriella tillämpningar. Företaget grundades 1946 av Dr.-Ing. e. h. Erwin Sick och har sitt huvudkontor i tyska Waldkirch i Breisgau i närheten av Freiburg och räknas som en av teknik- och marknadsledarna med över 50 dotterbolag och delägarskap samt en mängd agenturer runt om i världen. SICK sysselsatte nästan 11 000 medarbetare över hela världen och uppnådde en koncernomsättning på cirka 2 miljarder euro (bokföringsåret 2021).

Dina arbetsuppgifter
Du kommer att ingå i ett team om 5 personer och i denna roll kommer du som Ekonomiassistent ha fokus på kundreskontran och dina arbetsuppgifter kommer att inkludera:
• Kundfakturering
• Kontroll av kundmasterdata
• Kravhantering
• Kreditbedömning
• Balanskontoavstämningar
• Avstämning av mellanhavanden mellan koncernbolag
• Delta i projekt
• Intrastat rapportering
• Delaktighet i bokslut
• Delaktighet vid revision
• Kontoavstämningar
• Kommunicera med företagets externa så väl som interna kunder
• Back-up för den övriga ekonomifunktionen
• Uppmärksamma potentiella förbättringsprocesser samt aktivt delta i ekonomifunktionens ständiga förbättringsarbete.


Din profil
Till denna tjänst söker vi dig som har en eftergymnasial utbildning inom ekonomi samt minst 3 års erfarenhet av arbete inom kundreskontran inom ett större bolag. Du bör kunna uttrycka dig väl på både svenska och engelska, i både tal och skrift. Du besitter goda kunskaper inom Excel, har god systemvana och har tidigare arbetat med elektronisk fakturahantering.
Som person är du utvecklingsdriven och serviceinriktad med god prioriteringsförmåga och hög arbetsmoral. Du vågar ta egna initiativ, samtidigt som du trivs bra som en del av ett team. Du har ett öga för förbättringsmöjligheter och effektivisering och trivs i en föränderlig miljö.


Framgångsfaktorer
• Minst 3 års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter
• Goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift är ett krav
• Noggrann, driven, serviceinriktad och flexibel i ditt arbetssätt
• Goda kunskaper inom Excel och god systemvana


Om oss
Resultat AB är ett bemanningsbolag med inriktning på uthyrning och rekrytering av Ekonomer. Vi är helt enkelt experter på Ekonomer!

Som anställd hos oss erbjuder vi friskvårdsbidrag och har kollektivavtal vilket medför tjänstepension och försäkringar. För mer information om oss, titta gärna in på vår hemsida (www.resultatab.se) och följ oss på Instagram (www.instagram.com/resultatab).

Ansökan
START: Omgående
OMFATTNING: Heltid
PLACERING: Skärholmen
LÖN: Enligt överenskommelse
KONTAKT: Sara Westin-James 072-215 15 34
SISTA ANSÖKNINGSDATUM: 2022-12-21
Denna tjänst är en hyra på ca 12 månader där du blir anställd på Resultat och uthyrd till vår kund. Låter detta som en intressant utmaning? Vi uppskattar om du ansöker omgående då urval och intervjuer sker löpande då tjänsten ska tillsättas inom kort. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Sara Westin-James; 072 215 15 34.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Resultat AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 8 december 2022
  • Ansök senast: 22 december 2022

Liknande jobb


21 november 2024