OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Ekonomiassistent till KW Parts
KW Parts AB grundades 1975 och är idag Europas ledande grossist av reservdelar och tillbehör till amerikanska bilar. Företaget, som ingår i Klintberg & Way Group är en del av Hedin Mobility Group och har idag 70 anställda med huvudkontor i Kista, Stockholm.
Läs gärna mer om oss på www.kwparts.com.
På huvudkontoret i Kista sitter inköps-, sälj-, kundservice- och ekonomiavdelningen i nyrenoverade lokaler. Ekonomiavdelningen består idag av 11 glada, drivna och erfarna personer som sköter redovisning och rapportering för Klintberg & Way inklusive vissa av bolagets dotterbolag.
Ekonomiavdelningen arbetar idag på ett strukturerat sätt med löpande möten och uppföljningar på vad som ska göras. I ditt dagliga arbeta ingår bland annat:
Registrering av inbetalningar
Bokningar och kontoavstämningar i bokslutsarbetet
Hantera ärenden i vårt ärendehanteringssystem Freshdesk
Avtalsfakturering
Kreditering och återbetalning
Genomföra och godkänna betalningar
Genomföra kreditbedömningar
Skicka påminnelser, statements och räntefakturor
Kvalifikationer och din profil
För att vara aktuell för tjänsten är du som söker gymnasieekonom eller har motsvarande bakgrund. Du har arbetat i en liknande roll tidigare där du lärt dig grunderna inom kundreskontra. Vi arbetar i affärssystemet MS Dynamics Navision, erfarenhet av systemet är meriterande men inget krav.
Som person är du driven, initiativtagande och lösningsorienterad. Tidigare erfarenhet från kundreskontran är ett krav för att kunna klara av det dagliga flödet med många transaktioner. För att passa i rollen tror vi att du motiveras av att effektivisera och förbättra, samtidigt som du har en förmåga att applicera ett helhetsperspektiv i den roll du träder in. Givetvis är du noggrann och strukturerad i ditt arbetssätt och strävar alltid efter bästa möjliga resultat!
Vi erbjuder
KW Parts ägs av Hedin Mobility Group och hos oss finner du en stark och väletablerad aktör på den europeiska fordonsmarknaden med ett komplett, konkurrenskraftigt och aktuellt sortiment samt ett omfattande samarbetsnätverk och branschledande servicepartners. Som Ekonomiassistent blir du en nyckelspelare i vår fortsatta framgång och du kommer in i en tid av förändring samt förnyelse, där du får möjlighet att påverka.
Vid frågor om tjänsten kontakta Danijela Stanarcic Manager Payable and Recievable mail: danijela.stanarcicklintbergway.com
Vi går löpande igenom ansökningar så välkommen med din ansökan så snart som möjligt!
Kontaktpersoner på detta företaget
Stefan Ernryd
08-505 696 17
Joakim Karlberg
Sasha Konjhodzic
08-505 691 23