Ekonomiassistent till L:A Bruket

Arbetsbeskrivning

L:a Bruket

Hailing from Varberg on the West coast of Sweden, L:a Bruket was founded in 2008 by Monica Kylén and Mats Johansson, turning to the surrounding nature and the local spa culture for inspiration, to create innovative, natural, efficient and extremely sensorial treatments.

L:a Bruket advocates a simple and holistic vision of beauty and wellbeing.

A manifesto that we are committed to embody in a humble and inspiring way with, sometimes, a touch of humor.        

L:a Bruket has a wide portfolio of body care, skin care, bath, hair, perfume and home products with more than 100 references.     

Its unique concept positioning has already reached a worldwide recognition with boutique presence in Sweden, Germany, Japan & France, as well as international luxury destinations such as Liberty and Galleries Lafayette Hausmann. Originating from the coastal city of Varberg, with over 200 years of spa traditions, the brand now has additional offices in London and Paris and has, since 2019, embarked upon a strategic partnership with the French premium investment fund Experienced Capital.

This is the opportunity to join an international hyper-growth company with over 40 people, and to embark on an entrepreneurial adventure within a very promising brand with global potential.

Arbetsbeskrivning

Som ekonomi assistent på L:A Bruket kommer du att vara delaktig i det dagliga ekonomi arbetet. Dagliga arbetsuppgifter kan innefatta att hantera kundreskontra, fakturering, redovisning, arbete i affärssystem samt andra administrativa arbetsuppgifter. Du kommer att arbeta i en internationell miljö. Arbetstider är förlagda på dagtid 8-17. Möjlighet att arbeta på distans vissa dagar finns.

Rollen är bred, men de huvudsakliga arbetsuppgifterna kommer innebära bland annat:


- Hantering av kundreskontra

- Kundinbetalning

- Registrering av leverantörsfakturor

- Betalförslag

- Fakturahantering och redovisning

- Kvitto- utläggs redovisning

- Admin inom lön

- Posthantering

- Övriga vanligt förekommande arbetsuppgifter som sker på en ekonomiavdelning/kontor.

 

Om dig
Vi söker dig som har goda erfarenheter av att arbeta med kund och leverantörsreskontra, löpande redovisning.
Vidare ser vi att du har mycket god erfarenhet av att arbeta i Officepaketet, särskilt Excel och har vana av att arbeta i olika affärssystem. Meriterande är erfarenhet av internationell redovisning. Du behärskar engelska i tal och skrift.  Tempot är högt och ser gärna att du tycker att jobba i en föränderlig värld.

Du värderar ett gott samarbete, besitter en god kommunikationsförmåga samt har lätt för att lära dig nya system och arbetsuppgifter. Vidare är du prestigelös, flexibel, analytisk, strukturerad och brinner för att göra ett bra arbete.

 

Viktigt för tjänsten är att du:
Besitter en god allmän systemvana.

Har mycket god erfarenhet av Excel, pivottabell och v-lockup kunskaper krävs.

Har tidigare systemvana av ekonomisystem, arbetet sker i Business Central

Gymnasial utbildning eller motsvarande inom ekonomi och har några års erfarenhet av ovan arbetsuppgifter

Behärskar svenska och engelska i både tal och skrift.

Ansökan

I denna rekrytering samarbetar vi med Maria Ljungqvist på Koncept HR. Du kan ställa frågor om tjänsten till henne på telefon 0761 388 155. Rekryteringen sker löpande så vi ser fram emot din ansökan redan idag.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: L:A Bruket
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 23 maj 2022
  • Ansök senast: 23 juni 2022

Liknande jobb


21 november 2024