OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om tjänsten
Hos oss erbjuds du en utvecklande och rolig tjänst där du får chansen att skaffa dig mer kunskap och erfarenhet inom ekonomiarbetet. Du kommer att möta utmaningar, bli inspirerad och utvecklas tillsammans med dina kollegor och oss som bolag. Du kommer till en miljö där vi stöttar varandra och arbetar efter ledorden kvalitet, respekt och gemenskap.
Som ekonomiassistent hos oss kommer du huvudsakligen att arbeta med uppgifter kopplade till leverantörreskontran. Du kommer också att stämma av konton, registrera moms och göra periodiseringar. Vidare kommer du att arbeta medbokföring, in- och utbetalningar, fakturering samt andra administrativa uppgifter. Du kommer även att vara behjälplig vid bokslutsarbetet.
Tjänsten är en tillsvidareanställning och förväntas starta under hösten.
Kvalifikationer
För att lyckas i rollen ser vi att du är motiverad att lära dig nya uppgifter samt är strukturerad och målmedveten. Du som söker har troligtvis någon form av ekonomiutbildning, men är kanske i början av din yrkeskarriär. Tidigare erfarenhet av ekonomiarbete är meriterande.
Egenskaper som är utmärkande för dig är din noggrannhet och ditt engagemang. Du har ett sinne för siffror och ser sambanden inom de ekonomiska delarna. Med din analytiska sida löser du de problem du ställs inför.
Du trivs med att arbeta tillsammans med andra och är van vid att ge service, både internt och externt. Genom ett strukturerat arbetssätt arbetar du effektivt mot deadlines, utan bekostnad på kvalitén i ditt arbete.
Vi ser gärna att du har erfarenhet av något större affärssystem och ekonomisystem, samt är en van användare av MS Office med betoning på Excel. Då vi arbetar internationellt bör du tala och skriva obehindrat, på både svenska och engelska.
Om företaget
Lackeby Products AB är ett familjeföretag i 3:e generationen med anor sedan 1935. Vi utvecklar, producerar och säljer marknadsledande produkter inom vattenrening och värmeåtervinning i kommunala och industriella reningsprocesser. Vår styrka är vår personal, och därför är det viktigt att vi har en trygg och trivsam arbetsplats i ständig utveckling. Vi är idag 48 anställda med en omsättning på 90 MSEK.
Hur du ansöker
I denna rekrytering samarbetar vi med Telin Rekrytering & Konsult. Läs mer och ansök tjänsten via Telin Rekrytering & Konsult.
Vi tar ej emot ansökningar via e-post på grund av lagstiftningen GDPR. För att din ansökan skall vara giltig, vänligen registrera dig och ansök via vår hemsida. Vi arbetar med löpande urval så vänta inte med att skicka in din ansökan.
Har du frågor eller vill veta mer om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Gustav Warelius på telefon 072-337 74 54 eller epost gustav@telinrekrytering.se
Vi ser fram emot din ansökan!
Kontaktpersoner på detta företaget
Terese Carlstedt
0703774551
Linda Petersson
070-3774574
Mary Winblad
Diana Höglund
072-3377454
Linnea Fransson
072-3377454
Pernilla Stahl
0723377455