OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Du kommer att arbeta 60-80 % och du har möjlighet att själv välja hur du fördelar din tid. Du kommer att vara placerad på vår kunds kontor som är beläget vid Karlaplan. Arbetsuppgifter Rollen som ekonomiassistent innebär i huvudsak följande arbetsuppgifter: - svara i telefon och ta hand om besökare - bokföring och periodiseringar av fakturor - betalningar av leverantörsfakturor - krediteringar av kundfakturor - bokföring av inköp - avstämningar av likvida medel och utredning av differenser - avstämningar av leverantörsreskontran och tillgångskonton - periodiseringar och uppbokning av upplupna räntor - avstämning av avräkningskonto mot den norska filialen - bokning av självfakturor samt utskick till kunder - kontoanalyser och bokföring av reseräkningar - ta fram statistik och ta hand om aktiverade kostnader. Under uppdraget kommer du även att arbeta med frånvarohantering, interimsskulder och fordringar, posthantering samt bokningar och avstämningar av upplupna räntor. Utbildning/erfarenhet Vi söker dig som är gymnasieekonom eller motsvarande och som har några års erfarenhet av ovanstående arbetsuppgifter. Dina datakunskaper är goda och engelska behärskar du väl, både i tal och i skrift. För att lyckas i rollen som ekonomiassistent tror vi att du är effektiv, noggrann och engagerad. Du tycker om att arbeta med många kontaktytor, har stor social närvaro och är en positiv person. Vidare gillar du att ta dig an nya arbetsuppgifter och har lätt för att anpassa dig till rådande behov. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Vi intervjuar och anställer löpande. Varmt välkommen med din ansökan. På grund av hög arbetsbelastning har vi dessvärre inte möjlighet att ta emot frågor via telefon eller e-post rörande denna tjänst. Det som ej står i annonsen är uppgifter vi ej kan lämna ut förrän du eventuellt blir kontaktad av oss. Kontakt från vår sida brukar ske senast inom 1-2 veckor. Förmåner Vi vill att du ska trivas hos oss. Därför satsar vi både på kompetensutveckling och sociala aktiviteter. Poolia anordnar regelbundet konsultträffar och erbjuder dig ett varierat utbildningsprogram. Dessutom får du din alldeles egna karriärcoach i form av din konsultchef, som själv har erfarenhet från din bransch och är väl insatt i arbetsmarknaden. Vad sägs om att ha en engagerad och kunnig person vid din sida, som gärna agerar bollplank för din fortsatta karriär? Din anställning hos Poolia omfattas av gällande kollektivavtal med Unionen och förmåner som träningsbidrag och sjukvårdsförsäkring. Företagsbeskrivning Poolias framgång bygger på att vi ständigt strävar efter högsta kvalitet och att vi har specialiserat oss på att hyra ut och rekrytera kvalificerad personal inom våra fokusområden ekonomi, administration och IT & Teknik. Poolia har funnits sedan 1989, har verksamhet i sex länder och är noterat på Stockholmsbörsen. Vi arbetar effektivt och engagerat, med det stora företagets resurser och det lilla företagets närhet till både kunder och kandidater. Sluttext Ansökan sker endast genom att du registrerar ditt CV här på vår webbplats. Klicka på knappen Ansök till höger i denna annons. När du registrerar ditt CV rekommenderar vi att du fyller i så många uppgifter som möjligt samt att du bifogar ett färdigt CV. Kontrollera även att din e-postadress är korrekt ifylld. Poolia är ett auktoriserat bemanningsföretag vilket innebär att vi uppfyller de krav som är uppsatta av Bemanningsföretagen.
Kontaktpersoner på detta företaget
Jenny Pizzignacco
Asaad Amaya
Frida Aronson
Elisabeth Axelsson
Sebastian Monadjemzadeh
Filippa Finnström
08-555 650 28
Sebastian Monadjemzadeh
08-555 540 12
Anton Rådh
Johan Iggbom
Johan Iggbom