OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
SJR söker för omgående start en Ekonomiassistent för ett långt uppdrag om 18 månader hos ett av våra kundföretag som är en välkänd livsmedelsaktör med kontor i Lindhagen på Kungsholmen.
Detta är ett konsultuppdrag med anställning hos SJR, med start omgående och som pågår i 18 månader där du kommer arbeta som konsult hos vår kund. För rätt person finns det därefter möjlighet till förlängning eller överrekrytering till kunden.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer främst vara:
- Löpande redovisning av finansiella transaktioner
- Påminnelsehantering
- Manuell hantering av banktransaktioner
- Kundreskontra
- Analys av månatliga förändringar i kundfordringar
- Felsökning och matchning av fakturor
- Internfakturering i AX Dynamics
- Balanskontoavstämningar
- Rapportering av koncernmellanhavanden
- Framtagande av underlag till revisorer
Vem söker vi?
För detta uppdrag söker vi dig som har en högskoleexamen inom ekonomi eller liknande. Vi söker dig som är trygg i din yrkesroll och som har 3-5 års relevant erfarenhet från liknande arbetsuppgifter.
Du är van att arbeta självständigt och du vågar ta egna initiativ där det behövs, samtidigt som du trivs i grupp. Vidare är du noggrann och strukturerad. Du är flytande i svenska och engelska, både i tal och skrift.
Ansökan
Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. Sista ansökningsdag är 2021-12-05.
Tänk på att din ansökan inte ska innehålla uppgifter kring hälsa, medborgarskap, sexuell läggning eller medlemskap i fackförening. Notera även att vi tyvärr inte kan ta emot CV via e-post.
Varmt välkommen med din ansökan!
För information om hur vi behandlar kandidaters personuppgifter se vår integritetspolicy: https://sjr.se/gdpr/integritet... (https://sjr.se/gdpr/integritetspolicy/)
Konsult hos SJR
Att arbeta som konsult hos SJR innebär att du blir en del av en dedikerad organisation med kompetens att ge dig perfekta förutsättningar att utvecklas både inom din yrkesroll och på ett personligt plan. Du får tillgång till vårt stora nätverk av intressanta företag och uppdragsgivare och därmed en unik möjlighet att ta din karriär till nästa steg. Vi på SJR bryr oss om vår personal och tillsammans med oss får du en långsiktig partner som ger dig trygghet och stöd. Vi är lyhörda för dina behov och du kommer att ha en nära relation med din konsultchef som hjälper dig med dina utmaningar.
Om företaget
SJR in Sweden (SJR) är ett av Sveriges ledande och mest erfarna bolag inom rekrytering och konsultlösningar. Ända sedan starten 1993 har vi varit specialiserade inom såväl personlighetsbedömning som de områden vi rekryterar till, vilket ger oss en unik förmåga att utifrån högt ställda krav matcha rätt kompetens med rätt uppdragsgivare. Vi erbjuder specialistkompetens inom Finance, HR, Supply Chain och IT.
SJR är idag cirka 550 medarbetare med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Helsingborg och Uppsala. Koncernen består av moderbolaget SJR in Scandinavia AB med dotterbolagen SJR in Sweden AB, Ogunsen AB, SJR IT AB och WES AB.
Kontaktpersoner på detta företaget
Tomas Vinnersten
Magnus Mellborg
Karin Fors
031-333 54 75
Liza Dahlin
0766-471620
Liina Fagerberg
031-750 33 91
Caroline Karlsson
031-333 54 71
Charlotte Jerleke
Magnus Mellborg
+46 766 47 16 18
Rebecca Dellborg
+46 70 471 59 02
Amanda Karlsson
031-333 54 88