Arbetsbeskrivning
Som Ekonomiassistent hos Länsförsäkringar AB kommer du att arbeta i reskontrateamet och hantera både leverantörs- och kundreskontra samt betalningar för bolagen inom koncernen. Det innebär ett varierat arbete som berör ett tjugotal bolag, inklusive sex utländska filialer. Detta uppdrag ger dig möjlighet att bidra till en effektiv ekonomifunktion i en av Sveriges ledande finanskoncerner.
Detta är ett konsultuppdrag där du blir anställd av Wrknest men jobbar som konsult ute hos Länsförsäkringar.
Dina framtida arbetsuppgifterI denna roll ansvarar du för att säkerställa noggrann och korrekt hantering av ekonomiska transaktioner. Ditt fokus ligger på att hantera leverantörsreskontra, kundreskontra och betalningar, samtidigt som du arbetar tätt med kollegor och olika avdelningar.
Ansvara för leverantörs- och kundreskontra
Säkerställa att betalningar genomförs korrekt och i tid
Samarbete med interna och externa intressenter för att lösa frågor relaterade till reskontra
Bistå med avstämningar och månadsbokslut
Stödja teamet med administrativa och ekonomiska uppgifter vid behov
Vi söker dig som
För att passa i denna roll har du en ekonomisk utbildning och tidigare erfarenhet av att arbeta med både kund- och leverantörsreskontra. Du är strukturerad, noggrann och har ett gott öga för detaljer. Du trivs i en roll där du behöver vara självständig men också ha god samarbetsförmåga, då du kommer ha breda kontaktytor både internt och externt.
Utbildning inom ekonomi
Erfarenhet av att arbeta med kund- och leverantörsreskontra
Goda kunskaper i svenska och engelska, både muntligt och skriftligt
Stark känsla för service och en lösningsorienterad attityd
Strukturerad och noggrann med förmåga att prioritera
Övrig information Start: Omgående, från och med den 7 oktober 2024
Plats: Stockholm, med möjlighet till 25% distansarbete
Omfattning: 100%, tidsbegränsat uppdrag till den 31 januari 2025
Anställningsform: Konsultuppdrag
Om kunden
Länsförsäkringar AB är en del av Länsförsäkringsgruppen och ansvarar för tjänster och produkter inom områden som bank, försäkring och pension. Med stort fokus på kundnöjdhet arbetar de för att leverera förstklassig service och innovativa lösningar till sina kunder, både privatpersoner och företag.
Om WrknestPå Wrknest gör vi inte som alla andra. Vi tror på att hela tiden våga se nya möjligheter och tänka nytt. När vi startade var det för att utmana gamla sätt att rekrytera på. Vi lever i en tid av snabb digital utveckling. Kunskap behöver förnyas kontinuerligt för att vara aktuell. Därför gäller det att kunna ställa om snabbt. Det här gör att vi inte enbart tittar på kandidatens CV vid en rekrytering. Istället ser vi till den samlade potentialen och erbjuder individanpassad upskilling. På så vis kan vi snabbt matcha de kunskapsbehov som finns just nu. Läs mer på www.wrknest.se.