OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
SJR tillsätter nu en ekonomiassistent till ett larm och säkerhetsföretag som har sitt huvudkontor i Norrort. Detta är inledningsvis ett 6 månaders konsultuppdrag via SJR med start omgående. För rätt person finns det även stor möjlighet att bli överrekryterad till vår kund. brett inom ekonomiområdet.
I din roll som ekonomiassistent kommer du vara en del av ekonomifunktionen som består av 4 personer och arbeta brett inom ekonomiområdet. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter blir inom kundreskontra där du kommer bli en viktig del i vårt fortsätta förändring och utvecklingsarbete.
Dina arbetsuppgifter:
- Fakturering & Internfakturering (underlag upprättas av projektledare) och kuverterar och postar fakturor.
- In och utbetalningar
- Krediteringar samt lägga upp nya kunder (kreditkontroll)
- Påminnelsehantering och förfallolista .
- Kassaavstämning (inga kontanter, enbart kort)
- Hantering av utlägg (underlag till lönebyrå)
- Hantering av ekonomimejlen (ärenden internt och från kunder)
- Avstämning konton kopplade till ovanstående uppgifter
Din bakgrund:
Vi söker dig med relevant utbildning alternativt flerårig erfarenhet av likande roll. Vi ser gärna att du är en person som gillar förändringar och tycker att utvecklingsarbete är kul! Du ska vara noggrann, strukturerad och gillar att ta egna initiativ. Vidare är du tycker du att skapa relationer och kontakt med både interna och externa partners. Du behöver vara systemvan och van Excel-användare. Har du erfarenhet av ekonomisystemet Pyramid ser vi detta som meriterande.
För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig Atena Vinogradova. Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. Sista ansökningsdag är 2022-12-30.
Tänk på att din ansökan inte ska innehålla känsliga personuppgifter, såsom exempelvis uppgifter om hälsa, religiös eller filosofisk övertygelse, politiska åsikter eller facktillhörighet. I det fall den sökta tjänsten medför ekonomiskt ansvar kommer en kreditupplysning att genomföras avseende slutkandidaten.
Varmt välkommen med din ansökan!
Konsult hos SJR
Att arbeta som konsult hos SJR innebär att du blir en del av en dedikerad organisation med kompetens att ge dig perfekta förutsättningar att utvecklas både inom din yrkesroll och på ett personligt plan. Du får tillgång till vårt stora nätverk av intressanta företag och uppdragsgivare och därmed en unik möjlighet att ta din karriär till nästa steg.
Vi på SJR bryr oss om vår personal och tillsammans med oss får du en långsiktig partner som ger dig trygghet och stöd. Vi är lyhörda för dina behov och du kommer att ha en nära relation med din konsultchef som hjälper dig med dina utmaningar.
Om företaget
SJR in Sweden (SJR) är ett av Sveriges ledande och mest erfarna bolag inom rekrytering och konsultlösningar. Ända sedan starten 1993 har vi varit specialiserade inom såväl personlighetsbedömning som de områden vi rekryterar till, vilket ger oss en unik förmåga att utifrån högt ställda krav matcha rätt kompetens med rätt uppdragsgivare. Vi erbjuder specialistkompetens inom Finance, HR, Supply Chain och IT.
SJR är idag cirka 550 medarbetare med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Helsingborg och Uppsala. Koncernen består av moderbolaget Ogunsen AB med dotterbolagen SJR in Sweden AB och WES AB.
För information om hur vi behandlar kandidaters personuppgifter se vår Integritetspolicy (https://sjr.se/integritetspolicy/)
Kontaktpersoner på detta företaget
Tomas Vinnersten
Magnus Mellborg
Karin Fors
031-333 54 75
Liza Dahlin
0766-471620
Liina Fagerberg
031-750 33 91
Caroline Karlsson
031-333 54 71
Charlotte Jerleke
Magnus Mellborg
+46 766 47 16 18
Rebecca Dellborg
+46 70 471 59 02
Amanda Karlsson
031-333 54 88