Ekonomiassistent till Lärosäte

Ekonomiassistent till Lärosäte

Arbetsbeskrivning

Om tjänsten
Som Ekonomiassistent på ett av Stockholm Lärosäten kommer du främst att arbeta med kund- och leverantörsreskontra. Dina arbetsuppgifter som Ekonomiassistent innebär bland annat kontroll av fakturor, förberedande av underlag för databehandling och avstämning av kontosaldon och att besvara förfrågningar om in- och utbetalningar. Avropande sektion består av ca 20 medarbetare.

I din roll som Ekonomiassistent kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter innebära:
- Hantera avdelningens inkommande leverantörsfakturor
- Hantera avdelningens fakturering av interna kunder
- Hantera en del av avdelningens inköp
- Hantera vissa av avdelningens löneadministrativa uppgifter
- Hantera frågor kopplat till avdelningens lokaler

Uppdragsperiod och omfattning:
Tjänsten som Ekonomiassistent är ett konsultuppdrag på heltid under en rekryteringsprocess. Uppdraget beräknas starta den 2 december och pågå till och med den 31 maj 2025. Därefter finns möjlighet till förlängning i upp till tre (3) månader.

Arbete på distans kan ske upp till två (2) dag/vecka så länge uppdraget kan utföras med önskad kvalitet och efter dialog med ansvarig gruppchef.

Krav för tjänsten:
• Minst gymnasium eller likvärdig utbildning
• Minst tre års arbetslivserfarenhet som ekonomiassistent/ekonomihandläggare med fokus på kund- och leverantörsreskontra
• Goda kunskaper i MS Office
• Kunskaper i ekonomisystem (exempelvis U4 Agresso, Raindance, m.fl.)
• Kommunicera obehindrat på svenska, såväl i tal som skrift
• God kommunikativ förmåga och kan uttrycka sig pedagogiskt i tal och skrift

För att vi ska ha möjlighet att ta dig vidare i processen behöver du tydligt redogjort i ditt CV att samtliga ovan krav är uppfyllda. Ange vilket/vilka uppdrag som påvisar efterfrågad erfarenhet. Tidsperiod ska anges i år och månad ÅÅ-MM samt om det varit en heltid eller en deltidsanställning. 

 Meriterande för tjänsten:
- Erfarenhet från liknade uppdrag inom statlig myndighet gärna inom universitets- och högskolesektorn
- Erfarenhet av arbete i Raindance

Om dig
Vi söker dig som arbetat några år som ekonomiassistent, har du dessutom arbetslivserfarenhet från universitets eller högskolesektorn är det en stor fördel. För uppdraget är det av största vikt att du har en god samarbetsförmåga, är flexibel, strukturerad och noggrann då gruppen fördelar arbetet och backar upp varandra.

För att säkerställa en kompetensbaserad rekrytering använder vi oss i denna process av arbetspsykologiska tester. Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet. Sista ansökningsdag 2024-11-11

Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen
att kontakta ansvarig rekryterare: Anki Arnquist via Adecco´s växel 010 – 173 73 00 eller e-post: anki.arnquist@adecco.se 

Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via info@adecco.se 

Välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Tove Östberg

Leila Mekidiche
08-598 981 58
Per Östman
0736847137
Lovisa Kvam
0859898002
Sandra Jonsson
08-598 980 22
Annmarie Lund

Linda Josephson
08-598 980 00
Lena Wassen
0736847486
Zandra Briseid
08-59898006
Mary Cairns
0736847147

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Adecco Sweden AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 29 oktober 2024
  • Ansök senast: 28 november 2024

Besöksadress

Kungsgatan 60
None

Postadress

Kungsgatan 60
STOCKHOLM, 10224

Liknande jobb


21 november 2024