OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vår ekonomiassistent Mona ska gå i pension och vi söker nu hennes ersättare. I denna rekrytering samarbetar vi med Wikan Personal.
Mona: "Vi har ett jätte bra samarbete på vår ekonomiavdelning. Vi hjälps verkligen åt och har roligt tillsammans samtidigt!"
Om företaget
Svensk Husproduktion AB med huvudkontor i skånska Bromölla grundades 2012. Sedan dess har bolaget vuxit av egen kraft och sysselsätter idag cirka 150 medarbetare, det gör oss till en av landets ledande husleverantörer. Än så länge är vi kanske mest kända för att bygga nyckelfärdiga småhus genom varumärket LB-Hus, men vi kan betydligt mer än så. Vi verkar inom tre affärsområden: Styckehus, Grupphus och B2B. 2017, 2018 och 2019 utsågs vi till Gasellföretag av Dagens Industri, det gjorde oss till Mästargasell i början av 2020. Vi har även, sedan 2016, högsta kreditrankning från Bisnode, (AAA). Med fokus på kundnöjdhet, en tydlig marknadsstrategi och en värdegrund som präglas av samarbete, framåtanda och långsiktighet fortsätter vi nu att vidareutveckla verksamheten. I december 2020 förvärvade vi Trivselhus AB, med de båda varumärkena Trivselhus och Movehome, genom det förvärvet blir vi Sveriges näst största småhusproducent.
<a href=https://www.svenskhusproduktion.se target="_blank">Klicka här för att läsa mer om Svensk Husproduktion </a> och <a href=https://www.lbhus.se target="_blank">Klicka här för att läsa mer om LB-Hus </a>
Dina arbetsuppgifter
Du kommer att tillhöra företagets ekonomiavdelning som består av sex ekonomer. I rollen som ekonomiassistent arbetar du brett och varierat med arbetsuppgifter inom redovisning, leveranstörsreskontra etc.
Arbetsuppgifterna som ekonomiassistent hos oss består av:
- Huvudansvar för leverantörsreskontra
- Löpande bokföring
- Momsredovisning
- Månatliga avstämningar
- Betalningar
- Vara behjälplig vid månads- och årsbokslut
- Utbetalning av utlägg
- Punktskatt - återbetalning
- Annan administration såsom tex telefonväxel
- Backup till övriga på ekonomiavdelningen
Du kommer att ha en nyckelroll i vår implementering av vårt nya tolkningssystem av fakturor. Du rapporterar till vår ekonomichef.
Din bakgrund/Dina egenskaper
Du som söker har några års erfarenhet av liknande ekonomiarbete och är trygg och självständig i rollen som ekonomiassistent. Relevant utbildning inom ekonomi och redovisning inom yrkeshögskola eller gymnasium är meriterande. Du har god förståelse för hur flödet fungerar igenom hela ekonomiprocessen och trivs med att jobba i en organisation med deadlines för redovisning och rapportering. Meriterande om du tidigare arbetat som ekonomiassistent i ett medelstort producerande företag med projektredovisning.
Du ska kunna uttrycka dig väl i tal och skrift. Du ska ha god datorvana och ha lätt för att sätta dig in i nya system. Tjänsten kräver att du är en van användare av Office-paketet (främst Excel), ekonomisystem och gärna erfarenhet av ett tolkningssystem för fakturor. Vi använder oss av Jeeves och ska implementera ett tolkningssystem som heter Opto. Via dina tidigare roller har du skaffat dig kunskap kring ekonomiska lagar och rutiner.
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och söker dig som är noggrann och flexibel. Du trivs med att arbeta i team och har lätt för att samarbeta och samtidigt är du självgående i rollen som ekonomiassistent. I ditt arbetssätt är du effektiv, stresstålig, strukturerad och har lätt för att lära nytt.
Information och kontakt
Tjänsten är en hyrrekrytering på heltid via Wikan Personal. Det innebär att du är anställd via Wikan under de första sex månaderna, med målsättningen att tjänsten därefter övergår i en tillsvidareanställning. Tillträde sker kring årsskiftet 2021/2022. Vi tillämpar löpande urval så välkommen med din ansökan snarast möjligt via www.wikan.se. Sista ansökningsdag är den 4 november.
För mer information eller frågor, välkommen att kontakta Sara Kvist på 044 -590 65 12.
Välkommen med din ansökan!
Om Wikan Personal
Wikan Personal är din personliga och lokala arbetsgivare i bemanningsbranschen. Vårt breda kontaktnät hjälper dig som har rätt inställning och kompetens, till arbete. Vi verkar i flera olika branscher, vilket öppnar många dörrar för dig i jakten på nästa jobb. Vi lägger fokus på vår personal, deras välmående och utveckling. Vi kan personal.
Wikan Personal är ett auktoriserat och etablerat bemannings- och rekryteringsföretag. Med lokal förankring vill vi hjälpa företag och organisationer med kompetent och välmotiverad personal. Wikan har kontor på 15 orter i Sverige, omsätter ca 450 Msek och har omkring 1000 anställda. Läs mer på www.wikan.se
Kontaktpersoner på detta företaget
Marie Andersson
0381-480 951
Elof Jansson
044-590 65 04
Lars Berntsson
044-5906505
Dan Samuelsson
044-590 65 01
Stefan Johansson
0417-77 99 81
Petter Bengtsson
0417-77 99 83
Catharina Holgersson
0417-77 99 82
Stefan Johansson
0417-779981
Andreas Håkansson
044-590 65 07
Petter Bengtsson
0417-779983