OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Ekonomiassistent till ledande IT- koncern!
Vår kund Advania söker nu en ny stjärna till deras ekonomiteam där du i första hand kommer att arbeta med godsmottag, fakturering och bitar inom kundreskontra. Detta är en spännande roll i ett växande företag där det finns mycket goda möjligheter för dig som junior ekonom att kompetensutvecklas och växa i din roll.
Du kommer att sitta i fina lokaler i Liljeholmen med öppna, moderna och ljusa ytor. Du kommer att arbeta med kompetenta och jordnära kollegor där en informell och "lätt att arbeta med" kultur råder.
Placering: Advanias kontor i Liljeholmen
Start: Så snart som möjligt, enligt överenskommelse
Omfattning: Heltid, mån - fre kl.08-17
Anställning: Visstidsanställning 6 månader som konsult hos Maxkompetens med chans till överrekrytering och tillsvidareanställning
Bakgrund och erfarenheter?
Vi söker dig som har baskunskaper i ekonomi och leverantörsreskontra, antingen med gymnasieexamen och ett par års arbetslivserfarenhet som ekonomiassistent eller motsvarande, alternativt med en universitetsutbildning inom ämnet i bagaget. Du har baskunskaper av kund- och leverantörsreskontra, fakturahantering, avstämningar och löpande bokföring, samt utredningar och felsökningar.
Det är meriterande om du har goda kunskaper i Agresso, men det är inget krav.
Vem är du?
Som person är du noggrann, effektiv, har en hög arbetskapacitet och ett gott sinne för service. Du tycker om att arbeta i grupp, men trivs också med självständigt arbete. Du är en lagspelare och har en god kommunikativ förmåga och behärskar svenska och engelska flytande i både tal och skrift.
Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Det viktigaste är att du gillar en dynamisk arbetsmiljö och har en förmåga att binda ihop det med återkommande arbetsuppgifter och tydliga rutiner. Du är driven och nyfiken och villig att ta dig an nya utmaningar och tillsammans med dina kollegor hjälper du till att vidareutveckla ekonomiavdelningen och effektivisera tillhörande processer. Du är inte rädd för att hugga i där det behövs och du trivs med administrativa uppgifter. Du är prestigelös och har båda fötterna på jorden. Du delar med dig av dina kunskaper och tar lätt till dig nya arbetssätt och rutiner utan problem.
Intresserad?
Välkommen med din ansökan redan idag då urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan slutdatum. Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Emma Henriksen på .
Om kunden
Advania erbjuder kompletta IT-lösningar och IT-konsulter till företag och offentlig verksamhet som förenklar och hjälper dem att växa. Med hjälp av ledande teknologi, plattformslösningar, tjänster och strategiska partnerskap erbjuder de noggrant utvalda lösningar som skräddarsys efter varje unikt kundbehov. Fokus ligger på långsiktiga relationer och att leverera marknadens bästa service. Läs mer på Advanias hemsida https://www.advania.se/ .
Om Maxkompetens
Maxkompetens är ett av Sveriges ledande rekrytering och bemanningsbolag sedan 2003. Vi har kunduppdrag i hela landet och kontor i; Stockholm, Växjö, Kristianstad, Halmstad, Borås & Göteborg. Varje år tillsätter vi över 1200 jobb och har 250 anställda. Våra kompetensområden är HR & Lön, Ekonomi & Finans, Kundtjänst & Administration, Marknad & Försäljning, It & Teknik, Inköp & Logistik, Industri.
Varje människa har en fantastisk potential. Det är viktigt att ta vara på alla människors kompetens och erbjuda dem möjligheten att uppnå sina drömmar. Genom omsorgsfullhet, väl fungerande rekryteringsprocesser och hög kompetens hjälper vi människor och företag att mötas och lyckas tillsammans. En bättre värld helt enkelt! Vi är ett auktoriserat bemanningsföretag med kollektivavtal, försäkringar, friskvård och tjänstepension.