OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du arbeta i en nytänkande miljö där det är högt i tak? Har du tidigare erfarenhet av leverantörsreskontra och vill arbeta på ett ledande konsultbolag? Då kan tjänsten som ekonomiassistent hos vår kund vara din nästa utmaning!
Nedanstående uppdrag inleds med 6 månaders konsultuppdrag där tanken är att du efter dessa 6 månader fortsätter din anställning hos vår kund, då som en tillsvidareanställning. Tjänsten är på heltid med start omgående!
I rollen som ekonomiassistent med inriktning mot leverantörsreskontra kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter bland annat innefatta;
- scanning,kontering och betalning av leverantörsfakturor
- bokslutsarbete
- sköta tidrapportering för underkonsulter
- hantering och arkivering av avtal
Totalt består ekonomiavdelningen av ca 20 personer varav tre kommer vara dina närmaste kollegor.
Din bakgrund
Vi letar efter dig som tidigare arbetat inom leverantörsreskontra, ca 1-2 år. Förkunskaper när det gäller regler kring avdrag samt förmånsbeskattning är meriterande att ha. I och med att du arbetar nära dina kollegoroch verksamheten hoppas vi att du är serviceinriktad och en utpräglad lagspelare. Du är kommunikativ men även analytisk i ditt arbete. Givetvis är du glad och prestigelös. Du lägger även stor vikt vid kvalitet.
Övrig information
Ovanstående är ett 6 månaders konsultuppdrag med start omgående.Därefter finns väldigt goda chanser till överrekrytering till kunden. Tjänsten är på heltid och utförs under kontorstid. Skicka gärna in din ansökan idag! Har du frågor rörande tjänsten är du välkommen att kontakta Alexandra Koblet Olsson, 076 647 16 44.
Konsult hos SJR
Du drivs av att utvecklas och inspireras av nya utmaningar och miljöer. Du har en förmåga och känsla för att verka i olika verksamheter och grupper. Vi arbetar i nära samarbete med dig och är lyhörda för dina önskade utmaningar. Tillsammans med vårt goda renommé och varumärke samt med våra framgångsrika kunder kan vi matcha rätt uppdrag för dig och stödja dig i din önskade karriär.
Om företaget
SJR in Sweden (SJR) är ett av Sveriges ledande rekryterings- och konsultföretag och har sedan 1993 byggt upp ett brett kontaktnät i näringslivet inom denna sektor. Personlig service och kvalitet är utmärkande för SJR. Vi är idag ca 550 anställda och har kontor i Stockholm, Malmö, Göteborg och Helsingborg. Vår främsta resurs är vår personal och vår vision är att vara förstahandsvalet för ekonomer som vill byta arbete och för företag som behöver personalresurser inom Ekonomi och Bank & Finans. SJR är noterat på First North. Vi hjälper våra kunder att tillsätta tjänster på chef-, specialist- och assistentnivå.
Kontaktpersoner på detta företaget
Tomas Vinnersten
Magnus Mellborg
Karin Fors
031-333 54 75
Liza Dahlin
0766-471620
Liina Fagerberg
031-750 33 91
Caroline Karlsson
031-333 54 71
Charlotte Jerleke
Magnus Mellborg
+46 766 47 16 18
Rebecca Dellborg
+46 70 471 59 02
Amanda Karlsson
031-333 54 88