OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om tjÀnsten
Vi söker nu en Ekonomiassistent till vÄr kund - ett branschledande företag inom teknikbranschen. HÀr fÄr du chansen att arbeta med ekonomi pÄ ett bolag i stark tillvÀxtfas med familjÀr kultur och korta beslutsvÀgar. Medarbetarnas vÀlbefinnande Àr viktigt för vÄr kund och de arbetar tillsammans för att skapa en hög trivsel pÄ arbetsplatsen med en inkluderande och vÀlkomnande arbetskultur.
Detta Àr en direktrekrytering via Wrknest med anstÀllning hos vÄr kund och all kontakt sköts direkt med Wrknest för denna process.
Dina framtida arbetsuppgifter
I rollen som ekonomiassistent kommer du att ha ansvar för kundreskontra och att hantera fakturafrÄgor i samarbete med företagets internationella sÀljorganisation och kunder via telefon och mejl. Du kommer ocksÄ att ansvara för fakturering och övervaka sena betalningar, samt hjÀlpa till med andra arbetsuppgifter inom ekonomiavdelningen. Du kommer Àven att axla rollen som ansvarig för mÄnadsbokslut av ett mindre bolag i koncernen. Dina arbetsuppgifter kan involvera:
- Kundreskontra
- Kontakt med internationell sÀljorganisation rörande fakturafrÄgor
- Kundsamtal och mail gÀllande fakturafrÄgor
- Fakturering samt bevakning av sena betalningar
- AvstÀmningar
- BehjÀlplig med övriga förekommande arbetsuppgifter pÄ ekonomiavdelningen
Vi söker dig som har
- Eftergymnasial utbildning inom ekonomi
- Flera Ärs arbetslivserfarenhet av kundreskontra och redovisning, gÀrna frÄn ett internationellt och tillverkande bolag
- Mycket goda kunskaper i MS Office och affÀrssystem, meriterande med erfarenhet i Monitor
- Mycket goda kunskaper i svenska och engelska, bÄde i tal och skrift
Vid denna rekrytering lÀgger vi stor vikt vid dina personliga egenskaper, dÄ de Àr avgörande för hur du kommer att lyckas i rollen och företaget. Vi förstÄr att man inte kan allting frÄn början - men du ska ha en vilja att lÀra dig! DÀrför söker vi dig som inte Àr rÀdd för att ta första steget till ett samtal, har lÀtt för att samarbeta och har en god kommunikationsförmÄga. Som person Àr du Àven strukturerad, kvalitetsmedveten och trivs i en roll dÀr du fÄr utveckla processer och rutiner.
Ăvrig information
Start: OmgÄende eller enligt överenskommelse
Plats: Rosersberg
Omfattning: Heltid
Sök gÀrna sÄ snart som möjligt dÄ vi jobbar med löpande urval.
Om Wrknest
PÄ Wrknest gör vi inte som alla andra. Vi tror pÄ att hela tiden vÄga se nya möjligheter och tÀnka nytt. NÀr vi startade var det för att utmana gamla sÀtt att rekrytera pÄ.
Vi lever i en tid av snabb digital utveckling. Kunskap behöver förnyas kontinuerligt för att vara aktuell. DÀrför gÀller det att kunna stÀlla om snabbt. Det hÀr gör att vi inte enbart tittar pÄ kandidatens CV vid en rekrytering. IstÀllet ser vi till den samlade potentialen och erbjuder individanpassad upskilling. PÄ sÄ vis kan vi snabbt matcha de kunskapsbehov som finns just nu.