OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi söker en engagerad och kunnig ekonomiassistent med tidigare erfarenhet av en liknande roll. Här får du möjlighet att bli del av ett innovativt bolag i framkant. Vi söker en självgående och ansvarstagande individ som är redo för nästa utmaning!
OM TJÄNSTEN:
I rollen som ekonomiassistent blir du en nyckelperson för att säkerställa noggrannhet och effektivitet i de ekonomiska processerna för vår kund. Dina huvudsakliga ansvarsområden inkluderar verifiering och attestering av inkommande fakturor, kontering av omkostnadsfakturor samt matchning av lagerfakturor med relaterade utredningar. Du kommer också att bevaka förfallodatum, hantera påminnelser och säkerställa korrekta betalningar.
Vi söker en självgående ekonomiassistent med stark noggrannhet och djup förståelse för ekonomiska system. Om du är redo att professionellt hantera vår kunds ekonomiska processer och trivs med att samarbeta i en teambaserad miljö tror vi att det här kan vara en roll för dig.
Dina arbetsuppgifter kommer bland annat bestå utav:
Verifiera inkommande fakturor i vårt elektroniska system för distribution och attest av fakturor
Kontera omkostnadsfakturor
Matcha lagerfakturor och utredningar relaterat till detta
Bevaka förfallodatum
Hantera påminnelser
VI SÖKER DIG SOM:
Har tidigare erfarenhet av liknande arbetsuppgifter, gärna inom en högteknologisk bransch
Har erfarenhet av leverantör- och kundreskontra
Har tidigare erfarenhet av att arbeta på ett internationellt bolag
Har goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift då det används i rollen. Det är meriterande om du har kunskaper i tyska
OM KUNDFÖRETAGET:
Bolaget är ett svenskt högteknologiskt företag med mer än 1200 anställda idag. De är banbrytande på sin marknad och har i över 40 år utvecklat och tillverkat komponenter för elektronik- och displaytillverkare för att förbli konkurrenskraftiga. Idag har de kunder och distributörer i över 50 länder världen över. De är ledande aktörer inom SMT-, halvdelar- och fordonsindustrin. Deras innovativa produkter, tjänster och lösningar levereras för att skapa morgondagens elektronik – från avancerade skärmar till livräddande medicinska implantat och nästa generations satelliter.
Bolaget erbjuder dig chansen att komma in i ett lönsamt och växande bolag med öppen arbetskultur och erfarna kollegor. Det är en miljö där kollegor lär och utvecklas av varandra för att driva innovationen och öka kundvärdet. Bolaget fortsätter genom sin teknik göra det omöjliga möjligt.
OM ANSTÄLLNINGEN:
Detta är ett konsultuppdrag vilket innebär att du kommer till en början att vara anställd av Friday. Ambitionen från Kunden och vår sida är att du blir direktanställd hos kunden efter 6 månader.
ÖVRIG INFO:
Omfattning: Heltid
Start: Omgående
Placering: Stockholm, Täby
Rekryteringsansvarig: Elin Dahlqvist & Johanna Nilsson
Lön: Marknadsmässig
Ansök genom att klicka på länken nedan. Kom ihåg att vara snabb med din ansökan då vi gör löpande urval av kandidater och att annonsen kan stängs ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals och intervjufasen.
OM FRIDAY:
Genom att vara en partner både till våra kandidater och kunder strävar vi efter att hitta den bästa matchningen. Det gör vi genom att lära känna våra kunder och kandidater på riktigt! Vi ser självklart till att kunskaps- och erfarenhetskrav matchar, men framförallt lägger vi vikt vid samsyn kring värderingar och företagskultur som båda parter värdesätter.
Vår passion är att hjälpa människor till rätt roll, arbetsplats och sammanhang inom IT och teknik. Därför grundade vi Friday med ambition att hjälpa dig till jobbet som ger dig fredagskänslan – varje dag!
Vi riktar oss främst till dig som är i början av din karriär eller studerar vid högskola/universitet inom IT och Teknik.
Vår övertygelse är att människor uppnår sin fulla potential när man ser fram emot att gå till jobbet varje morgon. ”Friday – everyday”, hur låter det?