OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Nu söker vi dig som vill arbeta i en bred ekonomiassistentroll med inslag av lönehantering!
Vår kund, som arbetar inom fastighetsbranschen, söker nu en ny medarbetare. Du kommer att arbeta som SJR-konsult under en sexmånadersperiod för att därefter övergå med din anställning till kundföretaget som är beläget centralt i Göteborg. Tjänsten är på heltid och vi ser gärna att du kan starta den 17 augusti.
Vad innebär rollen?
Som ekonomiassistent kommer du att arbeta med leverantör- och hyresreskontran där du bland annat kommer att:
Betala leverantörsfakturor via filbetalningar
Kontera fakturor i attestsystemet och skicka vidare till attestanter
Hantera betalningspåminnelser och feladresserade fakturor
Hämta inbetalningsfiler från internetbanken och läsa in i
fastighetssystemet Real
Skicka påminnelser
Administration kring autogiro och e-fakturahantering
Du arbetar nära ekonomiansvarig och du kommer även att arbeta med löpande bokföring, avstämningsarbete och sköta bolagets lönehantering.
Vem söker vi?
Vi söker dig med relevant utbildning inom ekonomi och som har erfarenhet av liknande roll. Vi ser gärna att du har tidigare erfarenhet från mindre bolag där du har arbetat med många olika moment inom ekonomiområdet. Har du dessutom erfarenhet från fastighetssystemet Real och ekonomisystemet Akribi är det meriterande.
Som person är du prestigelös, kommunikativ och samarbetsvillig. Vidare är du noggrann i ditt arbete och har lätt för att lära. För att trivas i rollen tror vi också att du är nyfiken och engagerade med en förmåga att självständigt driva ditt arbete framåt.
Ansökan
För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig Konsultchef Amanda Karlsson på 076-647 16 53. Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut.
Tänk på att din ansökan inte ska innehålla uppgifter kring hälsa, medborgarskap, sexuell läggning eller medlemskap i fackförening. Notera även att vi tyvärr inte kan ta emot CV via e-post.
Varmt välkommen med din ansökan!
För information om hur vi behandlar kandidaters personuppgifter se vår integritetspolicy: https://sjr.se/gdpr/integritet... (https://sjr.se/gdpr/integritetspolicy/)
Konsult hos SJR
Att arbeta som konsult hos SJR innebär att du blir en del av en dedikerad organisation med kompetens att ge dig perfekta förutsättningar att utvecklas både inom din yrkesroll och på ett personligt plan. Du får tillgång till vårt stora nätverk av intressanta företag och uppdragsgivare och därmed en unik möjlighet att ta din karriär till nästa steg.
Vi på SJR bryr oss om vår personal och tillsammans med oss får du en långsiktig partner som ger dig trygghet och stöd. Vi är lyhörda för dina behov och du kommer att ha en nära relation med din konsultchef som hjälper dig med dina utmaningar.
Om företaget
SJR in Sweden (SJR) är ett av Sveriges ledande och mest erfarna bolag inom rekrytering och konsultlösningar. Ända sedan starten 1993 har vi varit specialiserade inom såväl personlighetsbedömning som de områden vi rekryterar till, vilket ger oss en unik förmåga att utifrån högt ställda krav matcha rätt kompetens med rätt uppdragsgivare. Vi erbjuder specialistkompetens inom Finance, HR, Supply Chain och IT.
SJR är idag cirka 550 medarbetare fördelade på tre regioner - Stockholm, Väst och Syd, med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö och Helsingborg. Koncernen består av moderbolaget SJR in Scandinavia AB med dotterbolagen SJR in Sweden AB, Ogunsen AB, SJR IT AB och WES AB.
Titel: Ekonomiassistent
Kontaktpersoner på detta företaget
Tomas Vinnersten
Magnus Mellborg
Karin Fors
031-333 54 75
Liza Dahlin
0766-471620
Liina Fagerberg
031-750 33 91
Caroline Karlsson
031-333 54 71
Charlotte Jerleke
Magnus Mellborg
+46 766 47 16 18
Rebecca Dellborg
+46 70 471 59 02
Amanda Karlsson
031-333 54 88