Ekonomiassistent till leverantörsreskontra

Arbetsbeskrivning

Presentation
Vill du arbeta i ett bolag med fart och fläkt samt trivs i rollen som ekonomiassistent när du får hantera stora flöden? Är du driven och vill jobba i en bred tjänst inom leverantörsreskontra? Då kan just du vara den vi söker.

För kunds räkning söker vi en ekonomiassistent inom leverantörsreskontra. Företaget är en installations och servicepartner med verksamhet i Norden. Du kommer tillhöra ett team om 4 personer med en teamleader i gruppen. Tjänsten förväntas tillträdas omgående och för rätt person finns det god möjlighet till anställning hos kund. Företaget sitter i härliga lokaler strax söder om Stockholm city.

Urval och intervjuer sker löpande, välkommen med din ansökan!

Arbetsuppgifter
Som ekonomiassistent inom leverantörsreskontra hos vår kund kommer du arbeta med uppgifter som:

- Hantering av leverantörsfakturor, svenska och utländska
- Elektronisk leverantörsfakturahantering
- Behjälplig vid avstämning och leverantörsreskontra/balansräkning
- Hantering av påminnelser och inkassokrav
- Leverantörsbetalningar
- Hantering av kreditfakturor
- Hantering av årsomsättningsrabatter
- Ansvara för att redovisningspolicys följs
- Anläggningsuppgifter.

Du kommer att rapportera till ekonomichefen men det dagliga arbetet leds av teamleadern.

Utbildning/erfarenhet
Vi söker dig som har cirka 2-5 års erfarenhet från en liknande tjänst som ekonomiassistent. Det är mycket meriterande om du har en eftergymnasial utbildning inom ekonomi. Du är van att snabbt sätta dig in i nya arbetsuppgifter, arbeta med stora flöden samt trivs i en föränderlig miljö. Du har tidigare erfarenhet från ett eller flera stora affärssystem samt grundläggande kunskaper i Excel.

Som person är du social, positiv och flexibel. I ditt arbetssätt är du alltid noggrann och strukturerad samt håller deadlines. Du är van att arbeta självständigt men också att tillhöra ett team. Du är en problemlösare som alltid försöker bidra med din fulla kompetens.

Förmåner
Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät. Vid din sida har du din konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på dina uppdrag.
Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård.

Företagsbeskrivning
Vi tillhör de företag i Sverige som har absolut längst erfarenhet av rekrytering och personaluthyrning inom ekonomi. Detta gör att vi kan erbjuda dig unika möjligheter oavsett om du är CFO, redovisningschef, controller eller löneadministratör - inom ekonomins hela spektra - såväl till privat som till offentlig sektor.

Kontaktpersoner på detta företaget

Jenny Pizzignacco

Asaad Amaya

Frida Aronson

Elisabeth Axelsson

Sebastian Monadjemzadeh

Filippa Finnström
08-555 650 28
Sebastian Monadjemzadeh
08-555 540 12
Anton Rådh

Johan Iggbom

Johan Iggbom

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Poolia Ekonomi AB .
  • 1 plats
  • 3 - 6 månader
  • Heltid
  • Fast lön
  • Heltid Visstid, 3-6 månader
  • Publicerat: 22 maj 2017

Besöksadress

Box 207, Stockholm
None

Postadress

None
., .

Liknande jobb


21 november 2024