Ekonomiassistent till leverantörsreskontra

Arbetsbeskrivning

Poolia Ekonomi AB Presentation Nu ska vi tillsätta ett spännande konsultuppdrag hos en av våra kunder i Solna. Därför söker vi dig som är ekonomiassistent och intresserad av att utveckla dina kunskaper inom leverantörsreskontra. Vi intervjuar och anställer löpande. Varmt välkommen med din ansökan. Arbetsuppgifter Under uppdraget kommer du tillsammans med två kollegor att ha helhetsansvaret för leverantörsreskontran i detta bolag. Du kommer själv att ansvara för ett antal leverantörer från det att fakturan kommer in tills dess den är klar för betalning. Detta innebär arbetsuppgifter såsom: - granskning, förslagskontering och bokning av fakturor - bevakning av att attest görs ute i linjen - matchning av fakturor mot inköpsorder - utredning och eventuellt bestridande av räntefakturor. Du kommer även att vara delaktig i bokslutsarbetet med exempelvis kontoavstämningar, reserver och SOX-kontroller. Rollen innebär mycket kontakt med leverantörer samt inköparna ute på linjen angående pris- och kvantitetsdifferenser. Utbildning/erfarenhet Vi söker dig som nyligen tagit examen från en eftergymnasial ekonomiutbildning och som har 3-6 månaders erfarenhet av arbete med leverantörsreskontra. Erfarenhet av affärssystemet SAP är meriterande. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och eftersom rollen kan förändras över tid är det viktigt att du är driven och flexibel. I gruppen kommer ni ha ett tätt samarbete vilket ställer höga krav på prestigelöshet och samarbetsförmåga. Vidare bör ditt arbete kännetecknas av noggrannhet, struktur och effektivitet. Under månadsskiften kan extra arbetsinsatser krävas. På grund av hög arbetsbelastning har vi dessvärre inte möjlighet att ta emot frågor via telefon eller e-post rörande denna tjänst. Det som ej står i annonsen är uppgifter vi ej kan lämna ut förrän du eventuellt blir kontaktad av oss. Kontakt från vår sida brukar ske senast inom 1-2 veckor. Förmåner Vi vill att du ska trivas hos oss. Därför satsar vi både på kompetensutveckling och sociala aktiviteter. Poolia anordnar regelbundet konsultträffar och erbjuder dig ett varierat utbildningsprogram. Dessutom får du din alldeles egna karriärcoach i form av din konsultchef, som själv har erfarenhet från din bransch och är väl insatt i arbetsmarknaden. Vad sägs om att ha en engagerad och kunnig person vid din sida, som gärna agerar bollplank för din fortsatta karriär? Din anställning hos Poolia omfattas av gällande kollektivavtal med Unionen och förmåner som träningsbidrag och sjukvårdsförsäkring. Företagsbeskrivning Poolias framgång bygger på att vi ständigt strävar efter högsta kvalitet och att vi har specialiserat oss på att hyra ut och rekrytera kvalificerad personal inom våra fokusområden ekonomi, administration och IT & Teknik. Poolia har funnits sedan 1989, har verksamhet i sex länder och är noterat på Stockholmsbörsen. Vi arbetar effektivt och engagerat, med det stora företagets resurser och det lilla företagets närhet till både kunder och kandidater. Sluttext Ansökan sker endast genom att du registrerar ditt CV här på vår webbplats. Klicka på knappen Ansök till höger i denna annons. När du registrerar ditt CV rekommenderar vi att du fyller i så många uppgifter som möjligt samt att du bifogar ett färdigt CV. Kontrollera även att din e-postadress är korrekt ifylld. Poolia är ett auktoriserat bemanningsföretag vilket innebär att vi uppfyller de krav som är uppsatta av Bemanningsföretagen.

Kontaktpersoner på detta företaget

Jenny Pizzignacco

Asaad Amaya

Frida Aronson

Elisabeth Axelsson

Sebastian Monadjemzadeh

Filippa Finnström
08-555 650 28
Sebastian Monadjemzadeh
08-555 540 12
Anton Rådh

Johan Iggbom

Johan Iggbom

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Poolia Ekonomi AB
  • 1 plats
  • Heltid/Deltid
  • Publicerat: 25 augusti 2009
  • Ansök senast: 11 september 2009

Besöksadress

Box 207, Stockholm
None

Postadress

None
., .

Liknande jobb


21 november 2024