Ekonomiassistent till leverantörsreskontra med start omgående

Arbetsbeskrivning

SJR söker till vår kund en ekonomiassistent till deras ekonomiavdelning för leverantörsreskontra och med start omgående. Detta är ett konsultuppdrag på 6 månader med chans till förlängning.

Tjänstebeskrivning/Arbetsuppgifter
I rollen som ekonomiassistent kommer du framför allt att arbeta med leverantörsreskontra vilket innebär arbetsuppgifter såsom att scanna och verifiera samtliga inkommande leverantörsfakturor. Du kommer även arbeta med hela flödet på leverantörsreskontra. Vi söker en konsult till vår kund som är marknadsledande inom bygg, entreprenad- och industrisektorn och kontoret är beläget i Tyresö.

Arbetsuppgifter som dagligen förekommer är:

- Hantering av inkommande leverantörsfakturor
- Skapa och skicka leverantörsbetalningar samt löpande bokföring
- Hantering av förskottsbetalningar
- Fördelning, matchning och uppföljning av inkommande krediteringar
- Kontering och attest av inkommande omkostnadsfakturor
- Hantering av faktura matchning mot inköpsorder
- Säkerställa kontering av samtliga leverantörsfakturor
- Uppdatering av rutiner och löpande förbättringsarbete på ekonomiavdelningen

Lämplig bakgrund
Vi söker dig som har gymnasial- eller eftergymnasialutbildning inom ekonomi. Vi ser gärna att du har 1-3 års arbetserfarenhet av leverantörsreskontra. Vidare önskas att du har datorvana och goda kunskaper Office-paketet. Du bör ha utmärkta kunskaper i såväl svenska som engelska, i både tal och skrift.

Som person är du ha noggrann, snabblärd och har lätt för att strukturerar upp ditt arbete. Vi söker en social person som fungerar utmärkt såväl i grupp som i självständigt arbete. Vidare har du en mycket god kommunikativ förmåga. Du är engagerad i ditt arbete och det är självklart för dig att hela tiden arbeta med att förbättra och effektivisera arbetet.

Bra att veta
Ovanstående är ett konsultuppdrag på 6 månader med start omgående och det är en heltidstjänst. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan därför komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag. Skicka därför in din ansökan redan idag! Har du frågor rörande tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Cassandra Klang, 076 647 16 43.

Konsult hos SJR
Du drivs av att utvecklas och inspireras av nya utmaningar och miljöer. Du har en förmåga och känsla för att verka i olika verksamheter och grupper. Vi arbetar i nära samarbete med dig och är lyhörda för dina önskade utmaningar. Tillsammans med vårt goda renommé och varumärke samt med våra framgångsrika kunder kan vi matcha rätt uppdrag för dig och stödja dig i din önskade karriär.

Om företaget
SJR in Scandinavia (SJR) är ett av Sveriges ledande rekryterings- och konsultföretag och har sedan 1993 byggt upp ett brett kontaktnät i näringslivet inom denna sektor. Personlig service och kvalitet är utmärkande för SJR. Vi är idag ca 550 anställda och har kontor i Stockholm, Malmö, Göteborg och Helsingborg. Vår främsta resurs är vår personal och vår vision är att vara förstahandsvalet för ekonomer som vill byta arbete och för företag som behöver personalresurser inom Ekonomi och Bank & Finans. SJR är noterat på First North. Vi hjälper våra kunder att tillsätta tjänster på chef-, specialist- och assistentnivå. SJR arbetar med uppdrag till privata näringslivet, myndigheter och statliga bolag.

Kontaktpersoner på detta företaget

Tomas Vinnersten

Magnus Mellborg

Karin Fors
031-333 54 75
Liza Dahlin
0766-471620
Liina Fagerberg
031-750 33 91
Caroline Karlsson
031-333 54 71
Charlotte Jerleke

Magnus Mellborg
+46 766 47 16 18
Rebecca Dellborg
+46 70 471 59 02
Amanda Karlsson
031-333 54 88

Sammanfattning

  • Arbetsplats: SJR Helsingborg
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Lön enligt överenskommelse
  • Heltid Anställningstid enligt överenskommelse
  • Publicerat: 8 februari 2018

Besöksadress

Kullagatan 8, Helsingborg
None

Postadress

Kullagatan 8
Helsingborg, 25220

Liknande jobb


21 november 2024