OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Nu söker vi förstärkning till ekonomiteamet i Malmö! Vi söker dig som har ett stort intresse för ekonomi och ser gärna att du har tidigare erfarenhet inom yrket. Vi ser även att du uppskattar att arbeta tillsammans med andra, är strukturerad i ditt arbete samt att du är en positiv och glad person. Denna roll har goda utvecklingsmöjligheter och perfekt för dig som söker efter långsiktighet. Låter detta som något för dig? Sök den här heltidstjänsten redan idag då vi jobbar med löpande urval!
OM TJÄNSTEN
Heimstaden är ett globalt och växande bostadsfastighetsbolag med en vision om att förenkla och förgylla kundernas liv genom omtänksamma boenden – Friendly Homes. De erbjuder idag hyreslägenheter på över 30 orter och är därför ett av de ledande bostadsfastighetsbolagen i Europa, med fokus på att förvärva, utveckla och förvalta bostäder.
Academic Work söker nu för Heimstadens räkning en ekonomiassistent till deras avdelning inom leverantörsreskontra. Tjänsten är med omgående start och målet är att du ska bli långsiktig i rollen. Det finns även goda utvecklingssmöjligheter inom företaget och vi söker därför dig som vill ta sig an en roll med positiv energi i en utvecklande miljö. Som ekonomiassistent arbetar du med leverantörsreskontra, i ett nära samarbete med dina kollegor.
Du kommer att tillhöra ekonomifunktionen med fokus på leverantörsreskontran i en välkomnande miljö där du ges möjligheten att sätta dig in i varierande arbetsuppgifter högt som lågt. Teamet idag består av sju stycken medarbetade och en teamleader, där alla sitter samlade tillsammans och bidrar till en härlig teamwork-stämning.
#
Du erbjuds
* Ett konsultkontrakt via Academic Work som sträcker sig initialt på 6 månader som förlängs om samarbetet fungerar bra. På sikt finns det även goda chanser att bli överrekryterad av Heimstaden.
* Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.
ARBETSUPPGIFTER
Som ekonomiassistent på Heimstaden kommer du att arbeta med leverantörsreskontran. Exempel på arbetsuppgifter är:
* Fakturahantering
* Hantera betalningar
* Hantera uppläggning av leverantörer i system
* Hantera påminnelser
* Övrig ekonomiadministration
VI SÖKER DIG SOM
- Har en ekonomisk utbildning på eftergymnasial nivå alternativt motsvarande arbetslivserfarenhet
- Är obehindrad i svenska i både tal och skrift samt har goda kunskaper i engelska
- Har erfarenhet av en liknande roll sedan tidigare
- Har ett tydligt ekonomi- och systemintresse
Stor vikt i denna process kommer att läggas på din motivation för tjänsten samt dina personliga egenskaper. Som person är du:
* Självgående
* Noggrann
* Kommunikativ
#
Övrig information
* Start: Omgående
* Omfattning: Heltid, kontorstider
* Placering: Malmö
* Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och Heimstadens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras avAcademic Work.
Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.
Kontaktpersoner på detta företaget
Sara Frykedal
Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén
Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd
Konsultchef Catrin Laudon
Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon
Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231