Ekonomiassistent till Leverantörsreskontran på Heimstaden!

Ekonomiassistent till Leverantörsreskontran på Heimstaden!

Arbetsbeskrivning

Nu söker vi förstärkning till ekonomiteamet i Malmö! Vi söker dig som har ett stort intresse för redovisning och ser gärna att du har tidigare erfarenhet inom yrket för att snabbt kunna komma in i uppgifterna. Vi ser även att du uppskattar att arbeta tillsammans med andra, är strukturerad i ditt arbete samt stresstålig. Låter detta som något för dig? Sök den här spännande tjänsten redan idag då vi jobbar med löpande urval!

OM TJÄNSTEN
Heimstaden är ett globalt och växande bostadsfastighetsbolag med en vision om att förenkla och förgylla kundernas liv genom omtänksamma boenden – Friendly Homes. De erbjuder idag hyreslägenheter på över 30 orter och är därför ett av de ledande bostadsfastighetsbolagen i Europa, med fokus på att förvärva, utveckla och förvalta bostäder.

Academic Work söker nu för Heimstadens räkning en ekonomiassistent till deras avdelning inom leverantörsreskontra. Tjänsten är med omgående start och är ett vikariat på 3 månader, med eventuell chans till förlängning.

Du kommer att tillhöra ekonomifunktionen med fokus på leverantörsreskontran i en välkomnande miljö där du ges möjligheten att sätta dig in i varierande arbetsuppgifter högt som lågt. Du kommer ha ett nära samarbete med dina kollegor, men måste kunna vara självgående- i din roll.

#

Du erbjuds


* Ett konsultkontrakt via Academic Work som sträcker sig initialt på 3 månader, med evenutell chans till förlängning.
* Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.
* En fot in på ett globalt fastighetsbolag som har ambitionen att ständigt växa på ett ansvarsfullt och hållbart sätt.


ARBETSUPPGIFTER
Som ekonomiassistent på Heimstaden kommer du att arbeta med leverantörsreskontran. Exempel på arbetsuppgifter är:


* Fakturahantering
* Hantera betalningar
* Hantera uppläggning av leverantörer i system
* Hantera påminnelser
* Övrig ekonomiadministration


VI SÖKER DIG SOM
- Har en ekonomisk utbildning på eftergymnasial nivå alternativt motsvarande arbetslivserfarenhet
- Är obehindrad i svenska i både tal och skrift samt har goda kunskaper i engelska
- Har erfarenhet av leverantörsresokontra sedan tidigare
- Har ett tydligt ekonomi- och systemintresse

Meriterande för rollen är att ha arbetat i systemet Rillion (f.d. Palette), men det är inget krav. Stor vikt i denna process kommer att läggas på din motivation för tjänsten samt dina personliga egenskaper. Som person är du:


* Självgående
* Noggrann
* Kommunikativ


#

Övrig information


* Start: Omgående
* Omfattning: Heltid, kontorstider
* Placering: Malmö
* Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och Heimstadens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras avAcademic Work.


Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Frykedal

Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén

Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd

Konsultchef Catrin Laudon

Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon

Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Academic Work
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 27 september 2022
  • Ansök senast: 27 oktober 2022

Besöksadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm

Postadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm, 11428

Liknande jobb


21 november 2024